בדרך לממשלת חירום

נתניהו וגנץ נועדו לאורך הלילה; הושגו 'הבנות והתקדמויות'

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ נועדו לאורך הלילה (ראשון) בדרך להקמת ממשלת חירום לאומית. בסיום הפגישה מסרו כי "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות" (אקטואלי)

גנץ ונתניהו בכנסת, בשובע שעבר (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ויו"ר 'כחול לבן' ח"כ בני גנץ נועדו לאורך הלילה (ראשון) בדרך להקמת ממשלת חירום לאומית.

הבוקר, עם סיומה של הפגישה, מסרו שני הצדדים כי "בפגישה הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות". עוד נמסר כי "במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם".

בהודעה המשותפת נמסר כי הפגישה נערכה לאורך הלילה "במטרה להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל".

בתוך כך, ח"כ פנינה תמנו-שטה מ'יש עתיד' הודיעה ליו"ר מפלגתה, ח"כ יאיר לפיד, כי היא רוצה לעזוב את הסיעה ולעבור לסיעתו של גנץ.

ח"כ פנינה תמנו-שטה (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

לפי הדיווח ב-ynet, תמנו-שטה אמרה בשיחות סגורות כי "זו טעות חמורה של לפיד לא להצטרף לממשלת אחדות. זה מה שהעם רוצה. אני חושבת שגנץ עשה את המעשה הנכון".

תמנו-שטה אמרה הבוקר כי "החלטתי להישאר בכחול לבן במסגרת חוסן לישראל ולתת גיבוי מלא לראש המפלגה, ח"כ בני גנץ, בממשלת האחדות שתוקם בקרוב. גנץ הוא מנהיג ששם את ישראל לפני הכל וזו לא סיסמא אלא עובדה.

"אני מאמינה שבעת המורכבת הזו הן בשל משבר הקורונה, הפלונטר הפוליטי והשסעים החברתיים, האינטרס הציבורי הוא ממשלת אחדות שתתפקד בצורה מיטבית מול האתגרים העומדים לפנינו למען ישראל. חונכתי על ערבות הדדית ואחדות העם ואני בוחרת בדרך הזו מתוך הבנה שאנחנו חייבים ללכד ולאחד את החברה הישראלית בעת הקשה הזו.

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לח"כ יאיר לפיד מעומק הלב על שנים של חברות ועשייה משותפת ולכל חברי הכנסת של יש עתיד, לפעילי המפלגה ולכל האנשים המדהימים שפגשתי לאורך השנים.

"לא אסתיר, לא קל להיפרד מהמסגרת הפוליטית הראשונה שלי, שהיתה לי בית פוליטי אך בניגוד להחלטה שנלקחה ביש עתיד שלא להיכנס לממשלת אחדות כעת, אני סברתי אחרת ועל כן בשעת מבחן זו אני בוחרת לתת אמון וחיזוק למהלך זה. אני סומכת על הרמטכ"ל וח"כ בני גנץ שבאמת עבורו ישראל לפני הכל, ואהיה לו לעזר כשליחה ונבחרת ציבור. אני תקווה שעוד היום נצא לתקופה פוליטית חדשה, תקופה של אחדות, שבה נתמודד יחד עם האתגרים שלפנינו. כולי תפילה שב"ה נצליח יחד להתגבר במהירות על משבר הקורונה והשלכותיו ונדע בשורות טובות בכל התחומים".

לפי הדיווחים, הצדדים טרם השלימו את חלוקת המשרדים ביניהם וכן את איוש התפקידים שצריכים להיות בהסכמה, כדוגמת משרד המשפטים.

(צילום: ערוץ כנסת)

הפגישה בין נתניהו וגנץ החלה עוד אמש, לאחר צאת השבת, והשתתף בה גם ח"כ גבי אשכנזי, שדחף את גנץ למהלך הדרמטי. בבסיסו של ההסכם, נתניהו יכהן שנה וחצי כראש ממשלה וגנת יחליף אותו לאחר מכן למשך שנה וחצי.

מפלגתו של גנץ תתמוך בחוק שיאפשר לנתניהו לכהן כממלא מקום ראש הממשלה וכחבר קבינט - כאשר גנץ יכהן כראש הממשלה, אף שהוגש נגדו כתב אישום.

במפלגתו של גנץ הסתפקו ב-30 שרים, כך שנראה כי נתניהו יקצה עשרה תיקים ל'ליכוד' ורק חמישה תיקים ל'בלוק הימין', לפי החלוקה הבאה: שניים לש"ס, כנראה הפנים והדתות; אחד ל'יהדות התורה', כנראה הבריאות; אחד ל'ימינה', כנראה 'החינוך' ותיק נוסף ברוטציה.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, אחרי שניסה להקים ממשלת שמאל עם הח"כים הערבים - בניגוד לכל הבטחותיו מהעבר, וכעת נותר באופוזיציה, כתב אמש בעמוד הפייסבוק שלו: "השבוע 'ישראל ביתנו' הוכיחה שוב שאצלה מילה זו מילה. יש לנו דרך, יש לנו עקרונות ויש לנו תפיסת עולם. לא ניתן לקנות אותנו לא בתפקיד שר ולא בתפקיד יו"ר ועדה, ובניגוד לאחרים אין בכוונתנו לסטות מהדרך שלנו ומההבטחות לציבור שבחר בנו.

"לפני כשלושה שבועות הצגנו את תנאי הסף שלנו לכניסה לממשלה. תנאים, שגנץ קיבל והליכוד דחה. ולכן המלצנו לנשיא על גנץ כמועמד להרכיב ממשלה. אולם תנאים אלו אינם מתיישבים עם תפיסת העולם של המפלגות החרדיות והמשיחיות בקואליציה המתגבשת. הממשלה שעומדת לקום אינה ממשלת אחדות, אלא ממשלת נתניהו עם הגוש חרדי-משיחי אליהם מצטרפת מפלגת חוסן לישראל. לכן, 'ישראל ביתנו' תשרת את עם ישראל מהאופוזיציה, שזאת גם זכות גדולה.

"בנוגע למשבר הקורונה והמשבר הכלכלי - נתייחס לגופו של עניין. במידה והממשלה תוביל מהלכים נכונים, בשני תחומים אלה, נתמוך בה. במידה ונחשוב שהצעדים אינם מספקים, נתנגד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר