ההכרעה, היום?

ממשלת אחדות - רגע האמת: גנץ ונתניהו נפגשו

רגע לפני שפוקע תוקף המנדט הראשוני שקיבל יו"ר כחול לבן בני גנץ, להקים ממשלה, התקיימה פגישה נוספת וארוכה בינו לבין נתניהו, בניסיון להקים את 'ממשלת האחדות' (אקטואליה)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גנץ ונתניהו. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ נפגשו היום (שני) במשך כמה שעות, כדי להתקדם לקראת הקמת ממשלת חירום, זאת ברקע האמת המשא ומתן בין נציגיהם.

לאחר מכן כחול לבן והליכוד פרסמו הודעה משותפת, בה נכתב: "המשא ומתן בעיצומו וברוח חיובית במטרה להקים ממשלת חירום לאומית מהר ככל הניתן".

הספירה לאחור החלה, שכן שני הצדדים מבינים כי אם לא יחתמו היום, הרי שהזמן עלול לפעול לרעתם; בני גנץ עדכן אמש את הנשיא ריבלין כי ייתכן שיצטרך לקבל ממנו הארכה של המנדט אחרי חג הפסח, המתאפשרת על-פי החוק.

הנשיא הבהיר בתשובה, כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת לקראת תום המנדט הצפוי ב-13 באפריל בחצות – סוף חג הפסח.

קבלת המנדט של גנץ מהנשיא (צילום: מארק ניימן, לע"מ)

מוקדם יותר דווח ב'כאן' כי יו"ר כחול לבן בני גנץ העביר מסר מאיים לליכוד - אם לא יחתם ההסכם בתוך כשעה הוא יקדם חקיקה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד היום בכנסת. בעקבות כך דחה גנץ המשמש גם יו"ר הכנסת את ישיבת נשיאות הכנסת ל-13:45.

בדיווח בחדשות 12 נאמר, כי שתי המפלגות נמצאות כרגע בשלב חילופי הטיוטות הסופיות. בליכוד טוענים שבכך הם העבירו את ההצעה האחרונה והכדור נמצא במגרש של כחול לבן.

בתוך כך, יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ מיקי זוהר טען בחשבון הטוויטר שלו כי גנץ מאיים על נתניהו בחקיקה, זאת בהמשך לדיווחים בנושא. בציוץ שפרסם כתב: "האיום של גנץ על רה"מ בקידום חקיקה אישית ורטרואקטיבית נגדו מזכירה לי קצת סרטי מאפיה. אם ככה הוא חושב לנהל את הדמוקרטיה שלנו מוטב שיחשוב שוב ושיחזור בו מיד מהסגנון המכוער הזה. אני קורא לרה"מ לא להיכנע ולעמוד על העקרונות הימניים שלנו. בני, ככה לא מייצרים אחדות, ככה מסיתים ומפלגים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר