פרסום ראשון

הרב נויגרשל יטול חלק בסדנא שעורכת "קדימה"

מפלגת "קדימה" מנסה ליצור סדר יום אזרחי, בעקבות החשש מבואו של יאיר לפיד לזירה הפוליטית. בקרוב היא תשיק סדרת סדנאות, תחת הכותרת "מדינת ישראל - זהות יהודית במדינה דמוקרטית". בסדנא הראשונה יטול חלק הרב מרדכי נויגרשל. "אין קשר בין הסדנא לגל העכור", הוא מגיב ל"כיכר השבת" (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |
קדימה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

מפלגתו הצפוייה של יאיר לפיד, מדאיגה מאוד, מסתבר, את ראשי המפלגות הגדולות.

הסקרים צופים ללפיד לערך 15 מנדטים. המפלגה שמרגישה הכי מאויימת, היא "קדימה".

יו"ר המפלגה, ציפי לבני, החליטה בשבועות האחרונים להצטרף לגל ההסתה נגד החרדים בניסיון להצטייר כאוייבת החרדים וכמי שמובילה סדר יום אזרחי.

בשבוע שעבר היא התבטאה במהלך ישיבת סיעה, כי "הליכוד מכר את סדר היום הלאומי שלו לטובת פוליטיקה חרדית. כולם מפסידים מזה, כל מי שאכפת לו מהיהדות במובנה הלאומי ולא רק הדתי".

בתחילת השבוע האחרון, היא הודיעה למארגני מצעד התועבה כי היא תיטול חלק במצעד. מדובר באישיות הפוליטית הבכירה ביותר שנוטלת חלק במצעד.

בניסיון לשמר את הקו של סדר יום אזרחי, החליטה "קדימה" להשיק סדרת סדנאות - תחת הכותרת מדינת ישראל - זהות יהודית במדינה דמוקרטית".

"הסדנא", הם מבטיחים, "תהיה הראשונה בסדרת סדנאות שכל אחת מהן תתמקד באתגר אחר לחוסנה של מדינת ישראל".

וזה ההסבר של לבני לסדנא: "מדינת ישראל מתקיימת במציאות ביטחונית ומדינית מורכבת. הצורך להבטיח את ביטחונה ואת חוסנה המדיני של המדינה ליווה אותה מיום הקמתה, כאשר מטבע הדברים גם תשומת הלב של ההנהגה ושל הציבור הוקדשו בראש ובראשונה לנושאים אלו.

"אולם, בעוד שהעיסוק באתגרים אלו עמד תמיד באור הזרקורים, אתגרים חשובים לא פחות הקשורים לאופייה של החברה הישראלית פנימה זכו לתשומת לב מועטה ולטיפול חסר. בעיני יש לפתח תוכן ועשיה לחזון הציוני של מדינת ישראל וקיומה כמדינה יהודית ודמוקרטית שערכיה שלובים זה בזה, מדינה בטוחה שחיה בשלום בארץ ישראל.

"אני מאמינה כי חוסנה של כל חברה, ובוודאי של החברה הישראלית על המורכבות המאפיינת אותה, נמדד בחזון משותף וביכולתה להתמודד עם אתגרים אזרחיים וחברתיים פנימיים המחזקים את יכולתה להתמודד עם אתגרים מדיניים וביטחוניים.

"לפיכך, תנועת קדימה בראשותי מחוייבת ליצור ולהוביל את החזון לפיתוח חוסנה של החברה הישראלית, אשר יציע, בצד תפיסה מדינית וביטחונית, תפיסה מעמיקה וכוללת באשר לדמותה הפנימית של החברה בישראל ויתרגם כל אלה לתוכנית פעולה.

"ישראל מחוייבת לצקת תוכן בערכיה של המדינה כיהודית ודמוקרטית, לעשות שינוי מהותי במערכות הציבוריות במדינה - בראשן מערכת החינוך ולהסדיר את היחסים בין מגזרים שונים בחברה.

"האתגרים אשר אנו עומדים בפניהם הינם מורכבים וההתמודדות עימם מחייבת תהליך עמוק של הקשבה ושיח שיטתי ורציני עם קבוצות וזרמים רבים ככל האפשר בחברה הישראלית.

"לשם כך נקיים סדרה של סדנאות פתוחות שכל אחת מהן תתמקד באתגר אותו אנו מזהים כבעל חשיבות לחוסנה של החברה הישראלית. סדנאות אלו תאפשרנה העמקה הדדית כמו גם מתן במה לדעות שונות בתוך קדימה ומחוצה לה".

ואיפה הייתה "קדימה" עד היום? מה קרה שלפתע היא החליטה על קיום הסדנאות? ללבני פתרונים.

במהלך הסדנא, שתימשך לכל אורך היום, יישאו דברים אישים שונים, ראשי ארגונים, ופעילי זכויות אדם. לבני עצמה גם תיטול חלק פעיל בסדנא.

אורח מפתיע, הוא המרצה החרדי הנודע הרב מרדכי נויגרשל שיהיה אורח באחד הפאנלים התוססים.

"הסדנא הזו מתוכננת זה זמן רב עוד הרבה לפני הגל העכור האחרון", אומר ל"כיכר השבת" הרב נויגרשל.

"הנושא אינו קלישאות התקשורת בענין החרדים אלא זהות יהודית. איני רואה כל קשר בין הנושאים האחרונים לנושא הנידון שהוא ערכי ומהותי עומד בפני עצמו וקשרו לכלל ישראל ולאו דוקא לחרדים. בענין זהות יהודית לכל ציבור שומרי המצוות אמורה להיות דעה אחידה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר