קרע ב'משותפת'

בל"ד דורשת להיפרד מרע"מ בגלל מנסור עבאס

"אין הצדקה לקיום הרשימה המשותפת", אמר מנסור עבאס, ומתח עוד יותר את היחסים המתוחים במפלגה, בשל השיח שהוא מנהל עם נתניהו - וחברו לסיעה עלה להתקפה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
עבאס, שחאדה ויזבק (צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

סוף לאחדות הערבית? ראש הממשלה בנימין נתניהו מיצב את נושא תמיכת הסיעה הערבית בממשלת 'כחול לבן' כבסיס למתקפותיו נגד בני גנץ, "או טיבי או ביבי", היה המשפט שנאמר שוב ושוב, והלחץ אכן הכריע: גנץ לא היה מוכן להקים ממשלת מיעוט בתמיכת עודה וחבריו - וחתם על אחדות עם נתניהו.

למרות זאת, שיתוף פעולה בין נתניהו לסיעות הערביות הוא דבר לא חדש, אבל בחודשים האחרונים, השיח בינו לבין בכיר במפלגת הרשימה המשותפת, מרובת הסיעות, הפך להיות נוכח יותר ויותר.

יושב ראש רע"מ, חבר הכנסת מנסור עבאס, כבר אמר בקולו כי הוא "מנצל את נתניהו" ולא שלל כי יתמוך בחוק שיבטיח את דחיית משפט ראש הממשלה עד לסיום תפקידו ("החוק הצרפתי").

כעת, כשנראה שהמערכת הפוליטית על סף בחירות נוספות, חבר הכנסת עבאס אמר בריאיון בערוץ 20 כי "אין הצדקה לקיום הרשימה המשותפת אם היא לא דואגת לאזרח הערבי", ולקח את היחסים המתוחים בינו לבין חבריו ברשימה צעד אחד קדימה.

מטאנס שחאדה, יושב ראש בל"ד, הנחשבת לקיצונית ביותר מבין ארבע המפלגות שמרכיבות את הרשימה, תקף בחשבון הטוויטר שלו: ‏"לא פלא שמנסור עבאס בוחר בשופר של נתניהו והימין הקיצוני (ערוץ 20) בכדי להודיע על פרישתו מהרשימה המשותפת. דרך אותנטית לשרת את ביבי. חבר הכנסת עבאס לא ראוי להנהגה. אנחנו נמשיך מכאן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר