"דומינו ראלי" בקדימה

תסיסה במפלגה: "ההסתה נגד החרדים - אינה רצויה"

אחרי שח"כ שאול מופז תקף את לבני בעקבות השתלחותה נגד החרדים, עכשיו חוטפת לבני מתקפה נוספת, הפעם מפורום השטח של המפלגה. במכתב ששיגרו ללבני, הם זועמים על דבריה נגד הציבור החרדי: "התנהלות מעין זו יש בה כדי ליצור רושם מוטעה כאילו מפלגת קדימה זזה שמאלה". כל הפרטים (פוליטי)

מנחם כץ | כיכר השבת |
דומינו ראלי. לבני (פלאש 90)

הרצון לסגור חשבון עם החרדים, גורמים ליו"ר "קדימה" ציפי לבני כאבי-ראש פוליטיים בלתי-צפויים.

אחרי ששאול מופז, היריב הקשה שלה במפלגה, השתלח בה מעל-גבי חינמון חרדי - חוטפת לבני מכה נוספת, הפעם מכיוון "פורום השטח של המפלגה".

בסוף-השבוע שעבר, נערכה פגישת פורום "השטח" לצורך דיון בנושא חידוש החברות בתנועת "קדימה".

במהלך המפגש, כל הנוכחים הביעו את זעמם על התנהלותה של לבני בשבועיים האחרונים ובעיקר, ההשתלחות הקשה בחרדים והתמיכה התמוהה במצעד התועבה. 2 סעיפים שקשורים אחד בשני.

בצעד חריג, הם החליטו לשגר ללבני מכתב, עליו חתומים בכירי "פורום השטח".

"מתוך תחושה של אחריות ודאגה כנה ואמיתית לעתיד המפלגה", הם כותבים ללבני, "החלטנו להביע בפניך את תחושותינו וזאת כמובן מתוך מגמה קונסטרוקטיבית וחיובית.

"לתחושת החברים, מפלגת קדימה נועדה להתייצב במרכז המפה הפוליטית בישראל ומימין לה ואחד מן התפקידים המרכזיים שלה הינו להוות גשר בין חלקים שונים בעם. הגשר הזה יאפשר לצעוד ביחד לקראת פשרות כואבות לא רק בנושאים המדיניים אלא גם בענייני חברה, דת ומדינה.

"התייצבות מופגנת, מוחצנת ומוגזמת בראש מאבקים אשר יש בהם כדי לגרום אי נחת בקהלים אשר המפלגה חפצה להגיע גם אליהם עם מסרים של סובלנות, איפוק וחיים בצוותא אינו דבר רצוי.

"זאת ועוד, התנהלות מעין זו יש בה כדי ליצור רושם מוטעה כאילו מפלגת קדימה זזה שמאלה, דבר שיש בו כדי להרחיקה מקהל היעד המרכזי שלה.

"גם בענייני דת ומדינה, ביחד עם הביקורת הקיימת והמוצדקת בנושאים של חלוקת הנטל, גיוס ושירות לאומי, חינוך וכיו"ב נושאים חשובים, החברים בדעה שיש למצוא דרך להתייצב בעמדה שתאפשר לנו להוות גורם מגשר, מפייס ומתווך ולא ההפך.

"קולה של מפלגתנו לא נשמעה די הצורך בעניין תמיכה, בצעדים חיוביים, אף אם מאולצים, שנעשים לקראת חידוש המו"מ המדיני, לא בעניין זכותנו לבנות בחלקים החדשים שיישארו בכל הסדר בידי מדינת ישראל במזרח ירושלים, לא בעניין תמיכה במדינת ישראל מול הלחץ המופעל עליה ועל ארה"ב בעניין ההצעה המצרית הצבועה בנושא הצעתה לאזור חופשי מנשק גרעיני (להבדיל מאזור חופשי מנשק להשמדה המונית ואמצעי שיגור) ואנו גם לא עומדים בראש המוחים והמתנגדים לחרם הפלסטיני הפראי כנגד תוצרת גושי ההתיישבות אשר אמורים להישאר בכל מקרה בריבונות ישראל בכל הסדר ועל פי כל הגרסאות.

"לנוכח שתיקתנו בעניינים מדיניים מרכזיים, קולנו בעניינים האחרים יוצר רושם שיש בו, לדעת החברים, כדי להרחיק קהלים ובו בזמן כדי להתרחק מהמיקום הפוליטי הנכון והראוי של מפלגת קדימה במפה הפוליטית של מדינת ישראל.

"לדעת החברים", הם מסיימים את המכתב, "מפלגת קדימה צפויה וראויה למלא תפקיד מרכזי בכל ניסיון מוצלח לקדם את המו"מ המדיני אך זאת בתנאי כי נדע להוביל את המחנה המרכזי של המפה הפוליטית וזאת במקום לנסות ולמלא וואקום שנוצר בשמאל הציוני".

המכתב התקבל בזעם רב בקרב מקורבי של לבני. אלה התבטאו על הפורום "הגולם קם על יוצרו".

יצויין, כי לא-מעט חברי-כנסת ב"קדימה" העבירו בימים האחרונים ביקורת קשה על לבני, בעקבות הצטרפותה לגל ההסתה נגד החרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר