רוקם רשימה

אחד ממנהיגי מחאת השמאל ירוץ עם בוגי יעלון

עו"ד גונן בן יצחק, מבכירי המחאה מול מעון רה"מ, הודיע שיצטרף למפלגת 'תל"ם' של יעלון • בן יצחק: "בוגי שותף למחאה. אני רואה בו מנהיג שראוי להיות ראש ממשלה" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

מפלגה חדשה בקואליציית "רק לא נתניהו": אחרי כישלון המגעים בין יאיר לפיד למשה יעלון, הודיע הרמטכ"ל לשעבר כי ירוץ בבחירות לכנסת ה-24 עם הרשימה שהקים לפני כשנתיים, קודם החבירה לבני גנץ ב'חוסן לישראל', מפלגת 'תל"ם'.

פחות מ-14 שעות אחר כך, וכבר שניים הודיעו על הצטרפותם: הפרופ' חגי לוין, לשעבר חבר בצוות המומחים המייעץ לממונה הקורונה אש ויו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור, ועו"ד גונן בן יצחק, מראשי המחאה המתכנסת מול מעון רה"מ מדי מוצאי שבת.

עו"ד גונן בן יצחק, שנעצר פעמים רבות במהלך חודשי המחאה הרבים, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "בוגי שותף למחאה. אני רואה בו מנהיג שראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל. כצעד הראשון תל"ם תתמודד לבחירות הקרובות. רבים קראו לי בחודשים האחרונים להתמודד, אז הנה קפצתי למים ואני מצפה לראות אתכם שותפים למסע".

הפרופ' חגי לוין, שרץ אמש הודיע על פרישה מתפקידיו, כתב אמש: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר יעלון. תל"ם מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים".

"הציבור מצפה לשרים וח"כים שפועלים למעננו באחריות, ביושרה, על בסיס המלצות אנשי המקצוע בתקופת משבר הקורונה נוכחנו שאין זה המצב השכיח כיום במדינת ישראל, והתוצאה טרגית. הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה. יחד נרפא את ישראל".

מ'תל"ם', מפלגתו של שר הביטחון לשעבר, נמסר בתגובה על חבירת השניים: ״עו"ד גונן בן יצחק לוחם חברתי ודמוקרטי, נציג המחאה, נציגם של אלה היוצאים מדי שבוע לרחובות כי הם אוהבים את המדינה. נציגם של כל מי ששואפים לחיות בישראל יהודית ודמוקרטית, בטוחה, משגשגת, ולא פחות חשוב מכך – מוסרית, ישרה וצודקת. זו דרכה של תל"ם".

"פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, שומר על עמוד שדרה מקצועי נוכח ניהולו החובבני של משבר הקורונה. לוין הוא מחלוצי הרפואה הקהילתית המודרנית ולוחם גדול למען איכות החיים והסביבה. לוין מגלם את היושרה הנדרשת מנבחרי ציבור, את האומץ האינטלקטואלי שכה חסר וצועד בדרכה של תל״ם כדי להחזיר את הביטחון והתקווה לישראל".

בתגובה להתמודדותו של לוין אמר יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר: "עיקרון הצינון חייב לחול על כל גורמי המקצוע שעבדו בשירות המדינה, ולא משנה באיזה תחום הם עסקו".

"העיקרון הזה, יכול למנוע בעתיד מצב בו עובדי ציבור כמו פרופ' חגי לוין ישמיעו ביקורת לא אובייקטיבית ולא מקצועית שנועדה אך ורק כדי לשרת את עצמם וכדי ליצור עבורם פלטפורמה נוחה לרוץ בה בבחירות", הוסיף זוהר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר