המדינה שיקרה?

בחשאי: ישראל העבירה 200 מנות חיסון לרשות הפלסטינית

בעוד למשפחת גולדין אמרה המדינה כי לא ידוע לה על העברת חיסונים לקורונה לידי הפלסטינים, מתברר כי 200 מנות שכאלו כן הועברו בחשאי באישור משרד הבריאות (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90 )

מדינת ישראל העבירה לידי הרשות הפלסטינית 200 מנות חיסון לקורונה, בעוד בהודעה רשמית שמסרה, הכחישה זאת מכל וכל.

כתב 'כאן' גל ברגר וכתב 'גלובס' אבישי גרינצייג פרסמו, כי בניגוד לנטען שאין לרשות הפלסטינית חיסונים מפני הנגיף, הועברו לה כאלה על ידי ישראל, במהלך שבוצע באופן חשאי.

רק לפני שבוע הגיבה המדינה לבג"ץ, בתשובה לעתירה שהגישה משפחתו של החייל הדר גולדין הי"ד שגופתו מוחזקת בעזה, כי "במציאות הנוכחית, אין למשיבים כוונה, לעת הזו, להעביר חיסונים מישראל לרצועת עזה".

"עוד יצוין", נכתב, "כי על פי המידע המצוי בידי גורמי המדינה, אין בידי הרשות הפלסטינית חיסונים, וממילא אין בידיה חיסונים להעברה לרצועת עזה".

כעת כאמור מודה המדינה שתגובתה הקודמת הייתה שגויה, כיוון ש"העניין נעשה שלא בידיעת המועצה לביטחון לאומי, המתכללת את התמודדות הממשלה עם משבר נגיף הקורונה".

מצליפים במקלות: עזה נאבקת בקורונה. ארכיון (צילום: מתוך טוויטר)

"מבדיקת המשיבים עולה", נכתב עוד, "כי גורמים ברשות הפלסטינית פנו במקביל למשרד הבריאות הישראלי ולמתאם פעולות הממשלה בשטחים וביקשו כמות חיסונים עבור 100 אנשי רפואה מעל גיל 60 המטפלים בחולי קורונה ברשות הפלסטינית, ומנכ"ל משרד הבריאות, באישור שר הבריאות, נענה לבקשה כמחווה הומניטרית".

כמו כן, חושפת המדינה, "מנת החיסונים השנייה בעבור המתחסנים הנ"ל צפויה להישלח בחלוף כ-21 ימים מיום משלוח המנה הראשונה".

"ההחלטה בדבר העברת 100 חיסוני הקורונה האמורים לרשות הפלסטינית לא הייתה בידיעת המל"ל, וממילא לא הייתה בידיעת המצהיר מטעם המל"ל, אשר תצהירו תמך בעובדות המפורטות בסעיף 5 לתגובה, בשעת חתימת תצהירו", מבהירה המדינה בסוג של התנצלות.

אלא שבא כוח משפחת גולדין, פרופסור אביעד הכהן, לא מסתפק בזאת, ואומר: "הודעת המדינה אומרת הכול ומאששת את שנטען בעתירה. יד ימין לא יודעת מה עושה יד שמאל, המידע בעניין העברת סחורות, תרופות וציוד, כמו גם מעבר אנשים לרצועת עזה וממנה ולרשות הפלסטינית, מוסתר מעיני הציבור ואפילו מאנשי המל"ל".

"למרבה הצער", הוסיף הכהן בדבריו שנמסרו ל'גלובס', "ממשלת ישראל ממשיכה להתל בבני משפחות החיילים והשבויים ברצועה ולזרות חול בעיניהם ובעיני הציבור. יש לקוות כי בג"ץ ישים לכך קץ ובעיקר שחשיפת העובדות תניע את ממשלת ישראל לפעולה ממשית ואמיתית, למלא סוף-סוף את חובתה, לאחר שש וחצי שנים, ולהשיב את הבנים הביתה".

כזכור, בעתירתה של משפחת גולדין נדרש בג"ץ להורות לממשלה, להימנע לחלוטין ממתן רשות למעבר סחורות, מוצרים, מתקנים, מכשירים, ציוד רפואי ותרופות מישראל או יו"ש לרצועת עזה וממנה, מעבר למתחייב מכוח המשפט הבינלאומי, בשל התנהלות חמאס השולט ברצועה בכל הקשור להחזרת גופת הבן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר