חודשיים לבחירות

סקר מנדטים: הליכוד עולה ל-31, אבל סמוטריץ' נופל מתחת אחוז החסימה

נמשכת מגמת הצמיחה של 'הליכוד' בסקרים, שמקבלת 31 מנדטים, כמעט כפול מ'תקווה חדשה' ו'יש עתיד', ששתיהן זוכות ל-16. ח"כ סמוטריץ' נמצא על סף אחוז החסימה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

נמשכת מגמת הצמיחה של 'הליכוד' בסקרים: סקר 'מעריב' ו-103FM מעניק ל'ליכוד' 31 מנדטים, כמעט כפול מ'תקווה חדשה' ו'יש עתיד', ששתיהן זוכות ל-16. 'ימינה' הרביעית ברשימה עם 11 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' ממשיכה לצנוח ועומדת רק על 10. 'ש"ס ו'יהדות התורה' שוות בכוחן עם 8 מנדטים, 'ישראל ביתנו' מקבלת 7, מרצ 5 ו'כחול לבן' ו'הישראלים' עם 4 בלבד. 'הציונות הדתית' של סמוטריץ' לא עוברת.

חודש אחרי שהפער בין בנימין נתניהו ליריבו המרכזי, גדעון סער, עמד על ארבעה מנדטים בסקרים, רה"מ הצליח - חרף הסגרים ושיאי התחלואה - לרבע את היתרון, וכעת 15 מנדטים מפרידים בין 'הליכוד' ל'תקווה חדשה'.

מן הצד השני של המתרס, 'הליכוד' מאבדת שחקן חשוב בזירה, שבלעדיו כינון ממשלה יהיה קשה במיוחד: על פי סקר זה, בצלאל סמוטריץ' ומפלגתו 'הציונות הדתית', נופלים מתחת אחוז החסימה ולא יהיו בכנסת ה-24. עם זאת, בהנחה ש'הבית היהודי' בראשות חגית משה אכן תחבור לסמוטריץ', משימה זו תהיה קלה בהרבה.

'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד משיבה לעצמה קולות נוטשי 'כחול לבן', שתחילה נהרו בהמוניהם ל'תקווה חדשה' ו'הישראלים', ומורידה את ראש עיריית תל אביב רון חולדאי עד חרב אחוז החסימה. 'מרצ' עדיין נמצאת במרחק בטוח מאחוז החסימה, וכנראה תיכנס לכנסת הבאה גם ללא חיבורים.

גם בסקר זה נראה ש"ממליך המלכים" יהיה נפתלי בנט ומפלגתו 'ימינה', לפי שבלעדיו לאף אחד מהצדדים אין ממשלה. לנתניהו אין 61 ממליצים גם בתמיכתו אלא 58, אך לסער/לפיד יש 63 איתו - וללא 'הרשימה המשותפת'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות