השר ישי שובר שתיקה:

"גורמים מתוכינו מסבים נזק קשה לתדמיתה של ישראל"

מאז פרוץ אירוע המשט, אלי ישי, שר הפנים וחבר השביעייה, שמר על שתיקה. עכשיו, הוא מדבר לראשונה ותוקף חזיתית: "צר לי שגורמים מתוכנו מסבים נזק קשה לתדמיתה של ישראל; פעולת צה"ל היא מהמוצדקות ביותר; הגיע הזמן שנפסיק להלקות את עצמנו". הוא גם מדבר על מאחורי הקלעים של ההחלטה (פוליטי-מדיני)

ניצן ארליך | כיכר השבת |
די לתקוף. נתניהו וישי (פלאש 90)

"פעולת צה"ל היא מהמוצדקות ביותר והמתבקשת מאליה" - כך אומר שר הפנים וחבר השביעייה ר' אלי ישי בראיון ראשון ל'יום-ליום' מאז פרוץ המשבר עם טורקיה בעקבות ההשתלטות על המשט לעזה.

דקות ספורות לפני כינוסו של הקבינט המדיני - ביטחוני ביום רביעי, בפעם השנייה מאז פרוץ אירועי "משט הטרור", ניגשו כלי תקשורת רבים לשר הפנים ישי שמתוקף תפקידו אחראי לגירושם של הטרוריסטים, כדי לחלץ ממנו את התשובה: האם היה כאן כישלון מדיני בעת קבלת ההחלטות?

השר ישי אינו מרבה לדבר על ההחלטות שהתקבלו בשביעייה, משום שדיונים כאלו הם מסווגים ורגישים ביותר והשתיקה חיונית להם. אך לנוכח הלינץ' התקשורתי בראש הממשלה ובשר הביטחון, שזו בדיוק ההזדמנות שלהם להיפרע בעיקר מראש הממשלה בגלל חשבונות אישיים של כמה עיתונאים נגדו, לא הייתה לשר ישי כל ברירה, אלא לגלות באמת כמה הייתה ההחלטה שקולה ומדודה.

"כל הטענות על כישלון הפעולה, או הצורך לקבל החלטות אחרות, הן שקריות ומגמתיות ורק מזיקות לישראל", הוא אומר בתוקף. לא הייתה כאן שום החלטה בהולה או חפוזה. כל החלטה שהתקבלה, הייתה לאחר דיון מעמיק בקרב חברי השביעייה. חד משמעית".

לדברי השר ישי, "כל מי שטוען שמישהו קיבל את ההחלטה על דעת עצמו ולא התייעץ עם שרי השביעייה, הוא חוטא לאמת. שמענו את כל הגורמים המקצועיים ואת ההערכות שלהם, הייתה סקירה מקיפה מפי ראשי מערכת הביטחון, הם הציגו את כל התוכניות ואת כל הפעולות המבצעיות, היו דיונים מעמיקים, נשאלו שאלות, התקבלו תשובות, התפתח דיון, ובסופו של דבר התקבלה ההחלטה.

"לא הייתה שום אפשרות לנקוט בפעולה אחרת. בחנו את כל התרחישים האפשריים, לכולם ברור שנבחנה הפעולה שתסב כמה שפחות נזק, אנחנו חפצים חיים, לא ששים אלי קרב. בדקנו את כל החלופות האחרות, אך מה אפשר לעשות, יש לקחת בחשבון כל תוצאה מפעולה מבצעית, ויש להצטער רק על התוצאות הטראגיות שהיו בסיומה של הפעולה".

בראיון הדגיש השר ישי כי "ההחלטה באה לאחר שהונחו כל תוכניות צה"ל על השולחן, ויש לשבח את החיילים על אומץ הלב שהם גילו. צריך להודות לבורא עולם שהפגיעה לא הייתה קשה ביותר עבור כוחותינו שהיו בסכנת חיים של ממש. כולם צפו בתמונות כיצד התעללו וביצעו לינץ' פרוע בחיילים, והתוצאה הייתה יכולה להיות הרבה יותר גרועה חלילה, זה ממש נס משמים שהחיילים יצאו משם בחיים".

השר ישי תוקף בחריפות רבה את כל אלו שמבקרים את פעילות צה"ל, ואת החלטת הממשלה.

"הגיע הזמן שנפסיק להלקות את עצמנו. ההחלטה הייתה המוצדקת ביותר, כיצד יכלו חיילי צה"ל להתגונן מול המון זועם שמכלה בהם את זעמו ורוצה להרוג אותו. יש גבול לכל דבר. האם אלו פעילי שלום או פעילי מלחמה? ממתי שוחרי שלום באים מצוידים בנשק, סכינים, אלות, רוגטקות ומכשירים חדים?

"ממתי פעילי שלום מבקשים לפתוח במלחמה וצועקים 'ג'יאהד ג'יאהד' אל מול מפקדי חיל הים שמתריעים בהם כי הם נכנסו למים הטריטוריאליים של ישראל.

"מאחורי המשט הזה עומד ארגון טרור שכל רצונו לחזק את החמאס ותו לא. אם באמת רצונם הוא להכניס מזון ותרופות לעזה על אף שאין להם צורך בכך, משום שבכל יום נכנסים עשרות משאיות של ציוד ומזון, הם היו פורקים את האונייה בנמל אשדוד ואנו היינו מעבירים אליהם את הציוד, אלא שכל מטרתם היא להתגרות בישראל ולהראות לעולם כמה ישראל היא נתעבת בכך שהיא לא מאפשרת להכניס ציוד הומניטרי.

"אין צורך להכביר במילים, כולם היום רואים מה טיבם של המתגרים שהיו באונייה. את ההתגרות שלהם בחיילי צה"ל, ואת הביטויים הקשים כנגד מדינת ישראל. צר לי שגורמים מתוכנו מסבים נזק קשה לתדמיתה של ישראל.

"במקום להתאחד ולהתלכד בשעות אלו שמשנאינו נשאו ראש ואמרו לכו ונכחידם, הם בוחרים לתקוף את הממשלה ולגנות אותה, אז כיצד אנחנו יכולים לבוא לאומות העולם בדרישה למתן את תגובותיהם?! ושוב, צריך להודות לבורא עולם שהפגיעה בחיילינו לא הייתה קשה יותר", אמר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר