'נעם': זו יהדות

ח"כ מעוז: אתמוך רק בממשלה בראשות נתניהו

בעוד הקרב על כל אצבע בכנסת במרוץ להקמת ממשלה בעיצומו, מגיע ח"כ מעוז החבר במפלגת הציונות הדתית, ומציב תנאי חדש על השולחן, המסכל פתרון אפשרי (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ח"כ מעוז, בנאומו האחרון (צילום: ערוץ כנסת. תמונה: מתוך הפייסבוק הרשמי)

האופציה להקמת ממשלת ימין בראשות איש ליכוד אחר או ברוטציה עם יו"ר 'ימינה' בנט, נתקלת במכשול משמעותי: יו"ר סיעת נעם ח"כ אבי מעוז, החבר ב'הציונות הדתית', מודיע היום (ראשון) כי לא יתמוך באף ממשלה אלא אם בראשה יעמוד נתניהו לאורך כל הקדנציה.

כזכור, שניים מהניסיונות לפתור את הפלונטר הפוליטי ולאפשר הרכבת ממשלת ימין, סותרות את דרישתו זו של מעוז: רוטציה על ראשות הממשלה בין נתניהו לח"כ נפתלי בנט, וממשלה בראשות איש ליכוד אחר דוגמת יו"ר הכנסת יריב לוין.

אלא שכעת מגיע הח"כ החדש מהאגף החרד"לי מהציונות הדתית, ומצהיר כי לא ייתן לכך את ידו, כאשר אחד הנימוקים לכך מעניין במיוחד: דין הכרת הטוב הקיים ביהדות.

נתניהו (צילום: מולי הרשקוביץ, כיכר השבת)

וכך הוא כותב: "אני מתכוון להצביע אך ורק בעד ממשלה בראשות בנימין נתניהו, ללא שום רוטציה וללא שום מוטציה, וזאת משתי סיבות: האחת - הכרת הטוב לראש הממשלה על כל מה שפעל למען המדינה, במיגור מגפת הקורונה ובהתעצמות המדינית, הכלכלית והביטחונית של המדינה".

"כל הכופר בטובתו של חברו, לבסוף כופר בטובתו של מקום", ממשיך חבר הכנסת אבי מעוז ומצטט. "זה יסוד גדול ביהדות".

הסיבה השנייה לעמדתו זו, מפרט יו"ר 'נעם': "היות וזה הביטוי המכוון ביותר לרצונו של עם ישראל, כפי שבא לידי ביטוי בבחירות האחרונות, כאשר רק נתניהו בראשות הליכוד קיבל 25% מקולות הבוחרים. ולכן לא רוטציה ולא ח''כ אחר מהליכוד ירכיב את הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר