רגע לפני ההשבעה

סקר 'כיכר' חושף: בנט מאבד מנדטים; לפיד מזנק • הנתונים

רבע ממצביעי 'ימינה' עוברים למפלגת 'הליכוד', כך עולה מסקר שערך 'מכון סמית' עבור 'כיכר השבת', רגע לפני השבעת הממשלה בראשות בנט ולפיד; וכמה מקבל 'גוש השינוי'? • כל הנתונים (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט ולפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שעות ספורות לפני השבעת הממשלה החדשה בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד, סקר חדש של מכון 'סמית' בראשות רפי סמית שנערך עבור אתר 'כיכר השבת' מעלה כי 'ימינה' בראשות ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט נחלשת לחמישה מנדטים בלבד בעוד 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מזנקת ל-23 מנדטים.

מהסקר עולה כי 'גוש השינוי' עומד על 60 מנדטים, בעוד גוש הימין-חרדים עומד על 54 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת עם 6 מנדטים.

'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מתחזקת מעט ל-31 מנדטים, עליה של מנדט אחד לעומת מצבה כעת. 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מזנקת ל-23 מנדטים, עליה של 6 מנדטים.

ש"ס בראשות אריה דרעי שומרת על כוחה עם 9 מנדטים, כך גם 'יהדות התורה' השומרת על כוחה עם 7 מנדטים.

'כחול לבן' בראשות בני גנץ נחלשת במנדט וזוכה ל-7 מנדטים,. 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' מתחזקת במנדט וזוכה גם היא ב-7 מנדטים.

תוצאות סקר מכון 'סמית' עבור 'כיכר השבת'

מפלגת 'העבודה' בראשות מירב מיכאלי נחלשת במנדט וזוכה ב-6 מנדטים ו'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן מאבדת שני מנדטים וזוכה ל-5 מנדטים בלבד.

'ימינה' בראשות ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט מאבדת שני מנדטים, למרות מינויו הצפוי של בנט לראש הממשלה, וזוכה ל-5 מנדטים בלבד. 'תקווה חדשה' בראשות גדעון סער נחלשת במנדט וזוכה גם היא ל-5 מנדטים.

רע"מ בראשות מנסור עבאס מתחזקת במנדט וזוכה ב-5 מנדטים. כאמור, הרשימה הערבית המשותפת בראשות איימן עודה שומרת על כוחה עם שישה מנדטים.

מרצ בראשות ניצן הורוביץ סוגרת את הרשימה על גבול אחוז החסימה עם 4 מנדטים בלבד.

הסוקר רפי סמית אמר ל'כיכר השבת' כי "בהשוואה לבחירות, 'ימינה' בראשות נפתלי בנט מאבדת כ-2 מנדטים - כרבע ממצביעי ימינה עוברים לליכוד - וזאת הסיבה לעליה בתמיכה בליכוד, כאשר בגוש המרכז-שמאל עליה משמעותית בתמיכה ב'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד לכ-23 מנדטים, על חשבון מעבר של מצביעי מפלגת עבודה, מרצ, כחול לבן וישראל ביתנו למפלגה, מעבר בתוך הגוש".

לדבריו: "רע"מ בראשות מנסור עבאס עולה מנדט בעוד שהרשימה המשותפת שומרת על כוחה - לפני מספר שבועות התמיכה בה עלתה ועכשיו שוב ירדה לעומת עליה בתמיכה ברע"מ".

"כללית כמעט ואין מעברים בין הגושים, כאשר המפלגות החרדיות שומרות על כוחן", סיכם סמית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר