"חציית קו אדום"

גוש הימין: לא נגיע לוועדה המסדרת בצום

מפלגות האופוזיציה מימין הודיעו כי לא יגיעו לדיון מחר בוועדה המסדרת, שעתידה להכריע בחלוקת הוועדות בכנסת • מרכז האופוזיציה יריב לוין: "הקואליציה פועלת בדורסנות" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

גוש הימין בכנסת ה-24, שרוב מפלגותיו חברות באופוזיציה, ממשיכות במלחמת החורמה נגד ממשלת בנט-לפיד: הליכוד, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית החליטו הערב (מוצאי שבת) שלא להשתתף בישיבת הוועדה המסדרת שתתכנס מחר, צום י"ז בתמוז.

הוועדה, בראשות יו"ר הקואליציה, עידית סילמן מימינה, עתידה לעסוק בחלוקת הוועדות, ובעיקר הוועדות שאמורות להיות ברשות האופוזיציה, כגון הוועדה לביקורת המדינה. גם בנושא זה עתיד גוש הימין באופוזיציה לנקוט בצעד חסר תקדים ולסרב לקבל את ראשות הוועדות הללו, אלא רק להיות חברים בהן.

ח"כ יריב לוין, יו"ר סיעת הליכוד ומרכז האופוזיציה, מסר: "מאז הקמת הממשלה, הקואליציה פועלת באופן דורסני וחסר תקדים, תוך רמיסת כל כללי העבודה בכנסת כפי שהיו נהוגים שנים רבות", אמר.

"הניסיון לקבל החלטה באשר להרכב הוועדות בכנסת ללא מו"מ אמיתי עם האופוזיציה הוא פסול מיסודו. קביעת ישיבה בנושא כה משמעותי ושנוי במחלוקת באופן מכוון דווקא ביום צום, היא חציה של קו אדום נוסף ושבירה מוחלטת של הנוהג כפי שקיים בכנסת. נפעל על מנת להבטיח שוועדות הכנסת ייקבעו ויחולקו באופן הוגן ועל פי העקרונות שנהגו לאורך כל השנים".

ראשי הקואליציה, עידית סילמן ובועז טופורובסקי, הגיבו: "במשך כמעט שנתיים שעבודת הכנסת משותקת, עקב מערכות בחירות חוזרות ונשנות, ואזרחי ישראל ממתינים לנבחרי ציבור שיעבדו למענם. הגיע הזמן שמדינת ישראל תחזור למסלול, ואם האופוזיציה רוצה להמשיך ולפגוע בעבודת הכנסת, ולגרום להמשך שיתוק העבודה למען אזרחי ישראל - זו בחירה שלהם. אנחנו באנו לעבוד, ואם כל המשק עובד גם בזמן צום י"ז בתמוז - אז גם אנחנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר