אופוזיציה לא מתפשרת

השיימינג נמשך: הליכוד תוקפת ח"כים שנעדרו מהמליאה

הלחץ על הקואליציה מצד סיעות הימין באופוזיציה מתבטא בפיליבסטרים ארוכים, שלא צולחים • אחרי ההודעה כי לא יהיו קיזוזים, הליכוד שבה להאשים ח"כים, בהם יולי אדלשטיין (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו ואדלשטיין בימיהם בממשלה (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו התרגל במהירות לתפקיד החדש-ישן שלו, אחרי 12 שנה בראשות הממשלה. כבר יממה לאחר השבעת הממשלה הטרייה, יו"ר הליכוד תיאם עם ראשי סיעות הימין באופוזיציה – אריה דרעי מש"ס, משה גפני ויעקב ליצמן מיהדות התורה ובצלאל סמוטריץ' מהציונות הדתית – כי הלחימה בממשלת בנט-לפיד תהיה "חסרת פשרות".

בין הצעדים עליהם החליטו הארבעה היה המהלך למנוע קיזוזים בין חברי הקואליציה והאופוזיציה, צעד אלמנטרי שקורה בכל כנסת, אך בינתיים לא בכנסת הזו. בנוסף, החליטו המפלגות לקיים פיליבסטרים ארוכים, ולגרור את ההצבעות במליאה אל השעות הקטנות של הלילה, במטרה להביך את הקואליציה המתארגנת. עד עתה הניסיונות לא צלחו, וכל ההצבעות, בוועדה ובמליאה, עברו כרצון הקואליציה – אבל בליכוד החליטו לוודא שהמאמץ יהיה תמידי.

הכלי היה לעשות 'מופע שיימינג' לכל חבר כנסת ברשימה שייעדר מהכנסת שלא בהסכמת מנהלת הסיעה, עליזה בראשי, כפי שהודיעה המפלגה בשבוע שעבר: "אנו נעדכן באופן קבוע על נוכחותם של חברי הליכוד במליאת הכנסת ובוועדות. אנו נפיל את ממשלת השמאל רק אם נשמור על משמעת ברזל. כשמכריזים על גיוס - אין קיזוזים, אין היעדרויות ואין תירוצים. נמשיך לעדכן על נוכחות חברי הכנסת כאן, ודו"ח מסכם תקופתי ישלח ישירות לכל חברי הליכוד".

היום ארבעה חברי כנסת עלו על המוקד, בדפים הרשמיים של המפלגה: "בניגוד להנחיה המפורשת שאין לעשות קיזוזים, יולי אדלשטיין התקזז עם יאיר לפיד ואבי דיכטר התקזז עם בני גנץ. קרן ברק כלל לא הגיעה ופטין מולא נעדר זו הפעם השנייה ברציפות. אי אפשר לקבל את ההתנהגות של אלה שעושים דין לעצמם וגורמים נזק עצום למאמץ המשותף של מחנה הימין".

אבי דיכטר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כזכור, סערה התעוררה עם תחילת המנהג בשבוע שעבר, כאשר הליכוד האשימה שלושה ח"כים שנעדרו "ללא אישור": אופיר אקוניס, פטין מולא ומירי רגב. בתגובה השרים לשעבר אקוניס ורגב זעמו, וטענו כי המהלך תואם. בישיבת סיעת הליכוד השבוע, שרת התחבורה לשעבר תקפה את ראש הממשלה לשעבר, ודרשה שאירוע כזה לא יקרה שוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר