לא הבטיח לקיים?

נפתלי בנט נשאל: ח'אן אל אחמר יפונה? • צפו בתשובה

ראש הממשלה בנט, הבטיח מספר פעמים, כי היישוב הבדואי הלא-חוקי, ח'אן אל אחמר יפונה - בשונה מנתניהו שרק מבטיח ולא מקיים, היום, הוא נשאל על הפינוי - צפו בתשובה (פוליטי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
בנט, היום (צילום: מיכאל שמש, כאן חדשות)

רה"מ נפתלי בנט וסגן רה"מ, שר המשפטים גדעון סער, שתקפו ללא הרף את רה"מ לשעבר בנימין נתניהו על כך שלא פינה את המאחז ח'אן אל אחמר, על אף שניתן האישור מבג"ץ כבר ב-2018, דחו אמש (ראשון) על ידי שר החוץ לפיד את בקשת פינוי המאחז.

הבקשה הוגשה על ידי ראש הממשלה החליפי ושר החוץ לפיד, כדי להקל על בנט ולפיד שכאמור תקפו בעבר רבות את נתניהו על אי פינוי המאחז.

במכתב ששלח השר לפיד למזכיר הממשלה שלמה נכתב: "סוגיית פינויו של מתחם ח'אן אל אחמר נמצאת על שולחנן של ממשלות ישראל מזה מספר שנים. בשנת 2018, אישר ביהמ"ש העליון להרוס ולפנות את המאחז, אולם בשל שיקולים מדיניים כאלו ואחרים, שהתקבלו ע"י הממשלות הקודמות, לא פונה המאחז עד עצם היום הזה", בעקיצה ליו"ר הליכוד ורה"מ לשעבר.

יו"ר ימינה לפני בחירתו לראשות הממשלה, נגד רה"מ דאז נתניהו (מתוך אתר סרוגים)

"פינוי המתחם טומן בחובו מספר אתגרים כבדי משקל, ברמה הפנים-מדינית וברמה הבינלאומית, ועל כן עלול להוביל להשלכות מדיניות רבות. נוכח זאת שהממשלה החדשה הוקמה זה עתה, ועל כן טרם הספיקה לבחון את הנושא לעומקו באופן עצמאי ובלתי תלוי במסקנות הממשלה הקודמת, ובשים לב שמדובר בסוגייה רגישה במיוחד, אני מבקש לבחון את התנאים הדרושים לפינוי המאחז ולקיים בחינה משמעותית ומעמיקה של כלל ההשלכות החוקיות והבינלאומיות של המהלך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר