גנץ מאותת לנתניהו?

ח"כ מיכאל ביטון: "צובט לי שאין שותפות עם הליכוד"

יו"ר ועדת הכלכלה הציג את סעיפי חוק ההסדרים שקודמו בוועדה בראשותו, ושלח מסר לצד הימני, מתוך ניסיון להישאר במרכז המפה: "רוצה את שותפות שליש העם היהודי" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ח"כ מיכאל ביטון בנאומו (צילום: ערוץ כנסת )

הכנסת החלה הבוקר (שלישי) בדיוני תקציב המדינה וחוק ההסדרים של ממשלת בנט-לפיד, לקראת סיום המשבר הפוליטי הארוך בתולדות ישראל, שהוביל לכך שהמדינה התנהלה ללא תקציב מדינה מסודר במשך כשנתיים.

אחד מחברי הכנסת שטיפלו בשני החוקים הענקיים הללו בצורה העמוקה ביותר הוא ח"כ מיכאל ביטון, חבר כחול לבן ומקורב מאוד לשר הביטחון בני גנץ. ביטון, שמשמש בארבעה וחצי החודשים האחרונים כיו"ר ועדת הכלכלה, טיפל בסעיפים רבים בחוקים, כגון בתחבורה או בבנקאות.

בהצגתו הבוקר את הדברים שטופלו בוועדה, שלח ביטון מסר מרומז לליכוד, וגם לבכירי הקואליציה, לפיו בכחול לבן לא נסגרה הדלת לחזור לשיתוף פעולה עם בנימין נתניהו, למרות הפרת הבטחותיו לגנץ בממשלה השוויונית הקודמת:

"יש לי צביטה בלב וכאב על כך שיש שלושים מנדטים של הליכוד (שנמצאים באופוזיציה; ר"כ), כך שכל יהודי שלישי ברחוב זה ליכודניק, וכל אזרח רביעי במדינה הוא ליכודניק. אני רוצה את השותפות עם שליש העם היהודי ורבע החברה הישראלית שנמצא בליכוד", אמר ביטון.

יו"ר ועדת הכלכלה, שכיהן תחת נתניהו וגנץ כשר במשרד הביטחון, הוסיף: "משהו השתבש בפוליטיקה הישראלית בשנתיים האלה ופגע באפשרות לשותפות, אבל אני לא שוכח שאנחנו נצטרך להתאמץ כולנו לתת ביטוי, הקשבה ושותפות עם כל אזרח ישראלי רביעי שתופס את התפיסה של הליכוד ויש שם הרבה אנשים טובים".

נזכיר כי בחודשים שחלפו מאז השבעת הממשלה, היו דיווחים רבים על כך שיו"ר כחול לבן בוחן חזרה לשיתוף פעולה עם הליכוד והמפלגות החרדיות, שמציעות לו את ראשות הממשלה מייד. חשש זה מגיע גם מגורמים בקואליציה, שלא בוטחים בגנץ שידאג לשמר את יציבות הממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר