רומא תשנה כיוון?

מדינאים באיטליה: השגרירות - לירושלים

בכירים בפרלמנט ובסנאט ברומא התכנסו לאירוע לכבוד ירושלים, וקראו לממשלה הנוכחית לפעול להעברת השגרירות מת"א לבירת ישראל. השגריר דרור אידר בירך (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בחודש שעבר התכנסו בסנאט האיטלקי ברומא סנאטורים, חברי פרלמנט וראשי מפלגות חשובות לאירוע לכבודה של ירושלים. המשתתפים באירוע ביקשו לחזק את מעמדה של ירושלים כבירת ישראל וקראו להעברת השגרירות האיטלקית לירושלים. ראש מפלגת 'לגה', הסנאטור מתאו סלביני, אמר באירוע כי "העם היהודי וירושלים חד הם, ועל כן העברת שגרירות איטליה מתל אביב לירושלים תהיה הדבר המוסרי, התרבותי והדתי המתחייב פוליטית".

אחריו עלה לדבר שגריר ישראל באיטליה, דרור אידר, שאמר בנאומו: "ובלילות הלכנו לישון כשירושלים על שפתותינו, ובימים ברכנו על הלחם והוספנו בקשה לאל שבשמים, לא לשכוח לבנות את ירושלים, וכששאלונו שובינו דברי שיר בגלויות השונות, ידענו לחזור על השבועה הנצחית שגולי ציון הראשונים נשבעו על נהרות בבל במאה השישית לפנה"ס: 'אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני, תדבק לשוני לחכי אם לא אזכרכי, אם לא אעלה את ירושלים על ראש שמחתי'".

אידר פנה לחברי הפרלמנט ולסנאטורים: "גבירותיי ורבותיי, אם תרצו לדעת מהיכן שאבנו כוחות להחזיק מעמד במסע ההיסטורי הארוך שעברנו מאז חורבן ארצנו, התשובה היא: ירושלים. נכון הוא - שבאלפי השנים שחלפו מאז - ירושלים הייתה בירה פוליטית של עם אחד, העם היהודי. אבל העיר הזאת הפכה עם השנים למרכז רוחני עבור חלק גדול מהאנושות, ובתוכו הדתות הגדולות. נביאינו התנבאו על הפיכת ירושלים לאבן שואבת כזאת עבור עמי העולם, ואמרו שהדבר הזה יוביל בסופו של דבר לשלום העולמי המיוחל".

בהמשך נאומו אמר כי "המשימה ההיסטורית של איטליה ביחס לעם היהודי ולמדינתו לא הושלמה. נכון לעכשיו, שגרירות איטליה בישראל לא נמצאת בעיר הבירה שלנו, במקום הטבעי לה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר