"החתול יחקור את השמנת?

נתניהו תקף: המשטרה ממסמסת את החקירה

בישיבת סיעת הליכוד תקף ראש האופוזיציה את פעולות החקירה בפרשת הריגול המשטרתי: "אי אפשר לטאטא את הדברים מתחת לשטיח, אי אפשר להסתפק בבדיקה של המשטרה" (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
נתניהו היום בכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

בישיבת סיעת הליכוד השבועית היום (שני) בכנסת בחר ראש הממשלה לשעבר וראש האופוזיציה בנימין נתניהו, לתקוף את התנהלות הממשלה והמשטרה, בנושא פרשת הריגול וחקירת האזנות הסתר שביצעה המשטרה כנגד האזרחים.

כמדי יום שני, הסיעות מתכנסות בחדרי הסיעה בכנסת, בישיבה היום, הייתה נוכחות דלה של חברי כנסת וזאת בשל פקקי הענק בכניסה לירושלים, בגלל מפגינים שמוחים כנגד התו הירוק.

נתניהו החליט להתעסק השבוע בנושא הריגול המשטרתי ואמר: "פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל מחייבת ועדת חקירה ממלכתית - מייד. שיהיה ברור: אין צו חוקי שמאפשר ריגול נגד אזרחים. הטענה המטעה שניתן צו לריגול כזה נועדה להטעות את הציבור, מאחר שאין אפשרות חוקית לתת צו לריגול אחר אזרחים. זהו דבר בלתי-חוקי בעליל".

נתניהו הוסיף: "אפילו בהודעת הבדיקה המגמתית של המשטרה, שנועדה למסמס את פרשיית הריגול החמורה, המשטרה מודה שהיא ביצעה פעולות ריגול אחר אזרחים, באופן חסר תקדים בתולדות הדמוקרטיות. אין דמוקרטיה שיכולה להשלים עם מציאות שבה המשטרה מרגלת אחר אזרחיה".

"לכן כולנו", רתם נתניהו את סיעות הגוש ואמר: "כל ראשי סיעות המחנה הלאומי, דורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הריגול החמורה נגד אזרחי ישראל. אי אפשר לטאטא את הדברים מתחת לשטיח. אי אפשר להסתתר מאחורי מכבסת מילים. ואי אפשר להסתפק בבדיקה שבה המשטרה בודקת את עצמה והחוקרים חוקרים את החוקרים. זה כמו לתת לחתול לחקור את השמנת".

"רק ועדת חקירה ממלכתית יכולה לתת לציבור תשובות ברורות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, האם הטעו את השופטים שנתנו צווים, בלי לומר להם שמדובר בכלי ריגול בלתי-חוקי נגד אזרחים. כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ולכן אנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית - עכשיו".

כזכור, אתמול, ראשי מפלגות הימין באופוזיציה, המונים 52 חברי כנסת ואת עמיחי שיקלי מימינה, דרשו מראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער והשר לביטחון הפנים עמר בר לב: הקמה מיידית של ועדת חקירה ממלכתית לחקר פרשת הריגול המשטרתי שנחשפה ב'כלכליסט', ברקע התדרוכים על כך שהפרסום לא כצעקתה, והנראות לפיה ראש הממשלה מעוניין לסגור את הסיפור בצוות בדיקה פנימי.

"אנו דוחים על הסף את ניסיון ההשתקה של פרשת הריגול נגד אזרחי ישראל, מהפרשות החמורות בתולדות המדינה, ודורשים להקים מייד ועדת חקירה ממלכתית. אפילו התשובה המתחמקת של המשטרה מאשרת שאכן בוצעו פעולות ריגול נגד אזרחים. עד כה אזרחי ישראל טרם קיבלו תשובות לשאלות המרכזיות: נגד מי בוצע הריגול, מתי בוצע הריגול, באיזה היקף, מי נתן את ההוראה, מי האנשים שהיו בסוד העניינים, והאם השופטים שנתנו צו הוטעו כי לא נאמר להם שמדובר בכלי ריגול ושאיבת מידע אגרסיבי ובלתי חוקי נגד אזרחים", פרסמו נתניהו, דרעי, גפני, ליצמן וסמוטריץ' בהודעתם.

"לא ייתכן שהמשטרה תבדוק את עצמה בבדיקה שטחית ובהולה בלי שאף אחד נחקר באזהרה, בלי למנוע שיבוש חקירה או תיאום גרסאות, ובלי להציג בפני הציבור תמונה מלאה על היקף הריגול אחר אזרחים ישראלים והשימוש שנעשה במידע שהושג מהם. כל יום שעובר בלי ועדת חקירה ממלכתית מגדיל את הסיכויים לשיבוש חקירה, תיאום עדויות והעלמת ראיות. ועדת חקירה ממלכתית עכשיו!", הוסיפו.

כזכור עוד, בשעות שלאחר הפרסום החלו לטעון גורמים במפלגות השמאל, בעיקר בסביבת השר לביטחון הפנים בר לב, כי לראש האופוזיציה בנימין נתניהו יש אינטרס למסמס את החקירה, מפאת ימיו בתפקיד, אלא נראה שהודעה זו מחזירה את הכדור למגרש הממשלה הנוכחית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר