"גרמו להתבוללות"

"הכרה היסטורית"; רה"מ נפתלי בנט נפגש עם הרפורמים

ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש עם מנהיגי התנועה הרפורמית • מנכ"לית התנועה: "הכרה היסטורית" • דרעי: "'הדתיים' בקואליציה נותנים כרטיס כניסה לרפורמים" (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
בנט עם ראשי התנועה הרפורמית, היום (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

חסר תקדים: ראש הממשלה, נפתלי בנט, נפגש בצהריים (שני) עם ראשי התנועה הרפומית בישראל והתפוצות ועמד על הצורך לאפשר לרפורמים להתפלל תוך 'שוויון' ברחבת הכותל המערבי, שריד בית מקדשנו.

יצוין כי בשש השנים האחרונות לא התקיימה פגישה של ראש ממשלה מכהן עם נציגי הרפורמים, וגם בפגישה האחרונה עם ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, הצדדים הקפידו שלא לפרסם תיעוד מהמפגש.

בתום הפגישה עם בנט, אמרה אנה קיסלנסקי, מנכ"לית התנועה הרפורמית, כי: "הפגישה עם רה"מ בנט הינה היסטורית במובן ההכרה בתנועות של הזרמים הליברליים בישראל ובתפוצות. ראש הממשלה שוחח איתנו ארוכות והכיר בצורך שלנו להתפלל כדרכנו בכותל ללא מחיצות ובצורה שיוויונית ומכבדת".

בתגובה, לפגישה תקף יו"ר ש"ס אריה דרעי ואמר: "פגישתו של בנט עם ראשי הרפורמים בנושא מתווה הכותל היא חמורה מאד. הכותל המערבי לא עומד למכירה ולא פתוח למשא ומתן. מתן דריסת רגל לרפורמים ההרסניים שלא מאמינים בקדושת הכותל וחדורי מטרה לחלל אותו, תביא את רוב אזרחי ישראל להגן בגופם על המקום הקדוש".

דרעי תקף את חברי הממשלה הדתיים ואמר: "אלקין, אורבך ושאר 'הדתיים' בקואליציה הזו נותנים כרטיס הכניסה לרפורמים למדינת ישראל, מה שהם לא קיבלו במשך 70 שנה. זה באחריותם המלאה ו׳ההישג׳ היחידי שלהם בממשלה הזו".

ח"כ מאיר פרוש, יו"ר 'שלומי אמונים', הוסיף: "לרפורמים יש חלק מכריע בשואה הרוחנית שלנו, בכך שגרמו להתבוללות העם היהודי בתפוצות ובעיקר בארה״ב, בעבר הצלחנו להרחיק אותם ממוקדי השלטון כאן בארץ, ולצערינו הממשלה הנוכחית גם מאפשרת לרפורמים אחיזה במוקדי השליטה במשרדי הממשלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר