בנט ושקד מחייכים

סקר: 39% תומכים במתווה הפליטים; ימינה מטפסת

רוב הציבור נגד ניסיונות בנט לתווך, אך הנראות הבינלאומית משפיעה, כאשר ימינה עולה בשני מנדטים מהסקר הקודם • יותר מ-25% חושבים: קליטה - רק לזכאי חוק השבות (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
רה"מ בנט ושרת הפנים שקד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ברקע פעולות התיווך של ראש הממשלה נפתלי בנט בין רוסיה לאוקראינה, רוב אזרחי ישראל נגד מאמציו, כך על פי סקר שפורסם הערב (שלישי) ב'חדשות 12'. מתוצאות הסקר עולה כי 44% מהנשאלים טוענים כי על בנט להפסיק את מאמצי התיווך שלו בין פוטין לזלנסקי, 41% חושבים שעליו להמשיך והיתר לא הכריעו בשאלה.

באשר להחלטת ישראל שלא להתבטא בצורה ברורה בעד אוקראינה, 39% מהנשאלים חושבים שעל בנט ולפיד להביע הזדהות עם אוקראינה, 24% אמרו שניתן להזדהות "פחות" עם אוקראינה ו-28% טענו שיש לשמור על המדיניות הנוכחית.

סוגיה בוערת נוספת היא מתווה פליטי המלחמה אותו מובילה שרת הפנים איילת שקד, ולפחות באשר לזה - רוב הציבור הולך עם בכירת ימינה: 39%, רוב מבין ארבע התשובות שניתנו, חושבים יש לעמוד במכסות אותם קבעה הממשלה, לפיהן בנוסף לזכאי חוק השבות יכנסו 5,000 פליטים שאינם יהודים או עם שורשים יהודיים לפרק זמן מוגבל. 24% השיבו כי יש להגדיל את המכסות; 28% טענו כי יש להכניס פליטים ללא הגבלה ו-28% קבעו כי יש להקשות את מתווה שקד, ולאפשר כניסת זכאי חוק השבות בלבד.

באשר למפת המנדטים, אילו היו נערכות בישראל בחירות היום, אז נפתלי בנט זוכה לעדנה וימינה מתחזקת בשני מנדטים, מ-5 ל-7, בעוד שותפותיו לממשלה, יש עתיד בראשות יאיר לפיד וכחול לבן בראשות בני גנץ, יורדות מעט: יש עתיד יורדת מ-18 ל-17 וכחול לבן מ-9 ל-7. מן הצד השני, הליכוד מתחזקת במנדט וכבר עומדת על 34 - כפול מהבאה אחריה, כחול לבן.

תוצאות הסקר המלאות: הליכוד 34; יש עתיד 17; ש"ס 9; ימינה 7; כחול לבן 7; יהדות התורה 7; העבודה 7; הציונות הדתית 7; ישראל ביתנו 6; המשותפת 6; רע"מ 5; מרצ 4; תקווה חדשה 4.

מפת הגושים: קואליציה נוכחית - 57 מנדטים; סיעות הימין באופוזיציה - 57 מנדטים; הרשימה המשותפת - 6 מנדטים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר