לא עוזב את המשרד

הערכה: מתן כהנא ימונה עוד היום לסגן שר הדתות

לאחר שהתפטר מתפקידו כשר לשירותי דת בכדי להדיח את ח"כ יום טוב כלפון, מתן כהנא יחזור היום לכהן כחבר כנסת וככל הנראה הממשלה תמנה אותו עוד היום לסגן שר הדתות (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
השר מתן כהנא (צילום: יונתן זינדל, פלאש90)

הממשלה צפויה לאשר עוד הבוקר (ראשון) את מינויו של ח"כ מתן כהנא לתפקיד סגן השר לשירותי דת. בהמשך צפויים בקואליציה לנסות ולהשיג רוב למנותו בחזה לתפקיד שר. עד אז ראש הממשלה, נפתלי בנט, יכהן כשר הדתות בפועל.

כמו כן, כהנא ימשיך לכהן כפוריקטור של הילולת הרשב"י בל"ג בעומר במירון. מנגד, עד שימונה בחזרה לשר בפועל, מי שיכהן כיו"ר הוועדה למינוי דיינים יהיה ראש הממשלה, נפתלי בנט.

אמש (מוצ"ש) נפרד בנט מהח"כ המודח יום טוב כלפון ואמר: "אני רוצה להודות לח״כ יום טוב כלפון, יו״ר ועדת משנה לזכאי השבות והקשר עם התפוצות, על השירות החשוב שעשה למען קליטת העלייה. יום טוב נלחם למען קליטת יהודים מכל רחבי העולם, ובמקביל פעל ללא לאות למען ההתיישבות ביהודה ושומרון".

לדבריו: "אני משוכנע כי יום טוב ימשיך למלא תפקידים ציבוריים מרכזיים, ועוד יפעל ויתרום רבות למען עם ישראל ומדינת ישראל. תודה רבה יום טוב, על הדרך, הרעות, המסירות ועל ההישגים הרבים".

כזכור, כלפון הודח מתפקידו כחבר כנסת לאחר שבנט וצוות לשכתו חששו כי הוא יהיה המועמד הבא של 'הליכוד' לעריקה מהקואליציה. לכן הוחלט כי השר כהנא יתפטר מתפקידו ויחזור לכהן כחבר כנסת וכך למעשה ידיח את כלפון שנכנס במסגרת החוק הנורבגי.

ח"כ אורי מקלב אמר לאחר הדחת כלפון: "'מי שבוגד בתורת ישראל, בעם ישראל, בערכים עליהם וגדל ו'עקרונותיו' בוגד כעת גם בחבריו ומדיח אותם מהכנסת'".

מ'הליכוד' נמסר: "בנט מנסה לסדר את הכיסאות על סיפון הטיטאניק. כל אלה שנבחרו בקולות הימין חייבים להיות נאמנים לבוחריהם ולעזוב מיד את הספינה הטובעת של ממשלת ההונאה והחולשה שתלויה במועצת השורא וברשימה המשותפת. הממשלה הזאת סיימה את דרכה. יש להקים מיד ממשלה לאומית חזקה שתדאג לביטחון ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר