"סדין אדום"

המו"מ עם המשותפת, לפיד: הכל מתואם עם בכירי הקואליציה

רה"מ החליפי אמר כי שיחותיו עם נציגי המפלגה הערבית השנייה מתואמות "עם חברי הקואליציה", וכלל בכך גם את אנשי גוש הימין בה, שנשבעו שלא ישתפו איתם פעולה (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שר החוץ לפיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר החוץ יאיר לפיד, ראש הצד השמאלי של ממשלת בנט-לפיד, אמר הערב (רביעי) בריאיון ב'חדשות 12' כי השיחות שהוא מקיים עם אנשי הרשימה המשותפת, ובעיקר עם ח"כ אחמד טיבי המכהן כיו"ר תע"ל, מתואמות גם עם ראש הממשלה נפתלי בנט, שר המשפטים גדעון סער, שרת הפנים איילת שקד, שר השיכון זאב אלקין וכן הלאה מקרב חברי ימינה ותקווה חדשה.

לפיד נשאל ע"י המגיש עודד בן עמי האם חימום יחסיו עם הרשימה המשותפת לא יצנן את יחסיו עם רע"מ, והשיב: "אני לא עושה דברים מאחורי גבם של שותפיי, אנחנו עובדים ביחד ומתאמים הכל. רע"מ היא חברה בקואליציה, ועם המשותפת כל ממשלות ישראל עבדו במישור הפרלמנטרי, אז עובדים איתם במישור הפרלמנטרי. זה בסדר, זה חלק מהחיים הפוליטיים".

צריך לציין כי הרשימה המשותפת הייתה קו אדום עבור כל חברי מפלגות ימינה ותקווה חדשה גם לאחר הקמת הממשלה הנוכחית, על אף שיש בקואליציה מפלגה ערבית. יומם וליל הסבירו בכירים בצד הימני בקואליציה, בהם בנט וסער, כי ישנו הבדל משמעותי בין עודה וטיבי לבין עבאס, אך כעת נראה שגם הקו הזה נחצה, הכל כדי שהממשלה תעמוד על תילה.

ברקע הדברים הללו עומד המשבר החדש בקואליציה הרעועה, והוא חוק יהודה ושומרון, כאשר ללא הארכת תוקף חוקי התנהלות המדינה מעבר לקו הירוק, מתחילת חודש יולי צפוי בלאגן של ממש בשטחים, כאשר יהיה בעייתי מאוד ברמה החוקית להבדיל בין ישראלי לפלסטיני המתגוררים באותו שטח מבחינת מעמדו החוקי.

סער, מצידו, הציב אולטימטום שמחייב את העברת החוק, ואף נפוצו דיווחים על שיחותיו עם הליכוד על הקמת ממשלה חלופית בכנסת הזו, אך לפיד טען בריאיון כי "סער רוצה לפתור את המשבר כדי לקיים את הקואליציה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר