58 נגד, 52 בעד

סערה במליאה: חוק יהודה ושומרון של השר גדעון סער נפל

בצל התעקשותו של שר המשפטים גדעון סער להעלות להצבעה את חוק יהודה ושומרון להצבעה במליאת הכנסת - נפל החוק לאחר התנגדות באופוזיציה והתנגדות גורמים בתוך הקואליציה (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

לפני זמן קצר נפל חוק 'יהודה ושומרון' אותו מקדם שר המשפטים גדעון סער, חוק שמעגן חוקים בשטחי יהודה ושומרון.

החוק נפל לאחר התנגדותה של האופוזיציה ולאחר התנגדות של גורמים בקואליציה בהם חברים במפלגות מרצ ורע"מ, מה שמביא על פי דיווח של עמית סגל לשקול להכריז על חבר מפלגתו מאזן גנאים כפורש, זאת לאחר התנגדותו לחוק ולשורה של חוקים אחרים.

מוקדם יותר, הח"כ הפורשת, עידית סילמן, הודיעה כי תתנגד לחוק, זאת במטרה להפעיל לחץ על חברי מפלגת רע"מ, סילמן אף נפגשה עם ח"כ מאזן גנאים במטרה לשכנע אותו להצביע נגד, אם ברע"מ יתנגדו לחוק, סילמן תוכל להימנע או להיעדר מההצבעה ובכך להקטין את הסיכון שתוכרז כ''פורשת''.

בשיחה עם N12, גנאים הודיע כי יתנגד לחוק: "לא אעדר או אמנע, אכנס למליאה - ואצביע נגד", אמר. מנגד, ראש הממשלה נפתלי בנט שידר ביטחון וביציאה מלשכתו אמר: "מהשבוע הראשון אמרו שלא נשרוד, גם את ההצבעה הזאת נעבור".

למרות שאם החוק לא יעבור תהיינה משמעויות קשות, בקואליציה ממשיכים להתנגד ופועלים נמרצות להפלתו תוך ניסיון לשכנע כל ח"כ בקואליציה להצביע נגד, מלבד גנאים, בקואליציה חוששים גם מהצבעתה של ח"כ ג'ידא רינאווי-זועבי שגם היא הבהירה כי היא תתנגד לחוק.

שר המשפטים, גדעון סער, שפועל נמרצות לקידום החוק, הודיע כי לא יסכים לדחות את ההצבעה, לדרישתו, גם אם החוק ייפול, יש להעלותו שוב בשבוע הבא, בעמדה זו תומך גם רוה"מ החליפי, יאיר לפיד.

בפתח ישיבת הסיעה סער תקף ואמר כי "התנגדות האופוזיציה בראשות נתניהו לחוק היא פגיעה באינטרס הלאומי של ישראל ופגיעה בחצי מיליון אזרחים שמתגוררים ביו"ש", סער הוסיף: "יש כאן פעם נוספת העדפת אינטרסים אישיים על פני אינטרסים לאומיים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר