שיריון נגד הממשלה?

לפיד ל'כיכר': "נדרוש לחקור את הצעות הליכוד לניר אורבך"

שר החוץ התייחס - במענה לשאלת כתב 'כיכר' - לדיווחים כי מ'הליכוד' הציעו לחה"כ ניר אורבך, שיריון ברשימה ותפקיד שר תמורת מעבר לשורות האופוזיציה, ואמר כי אלו "הצעות עברייניות"; צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר החוץ בתשובתו לשאלת 'כיכר' (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

ההצעות לניר אורבך מהליכוד - "עברייניות", כך אמר היום (שני) יאיר לפיד, יו"ר 'יש עתיד' במענה לשאלת 'כיכר השבת', והבהיר כי יעמדו על כך שהנושא ייחקר.

יו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך, נמצא על הגדר, בין הקואליציה לאופוזיציה, מזה מספר ימים, לאחר שבהצבעה דרמטית על הארכת התקנות המשפטיות ביהודה ושומרון בחר ח"כ מאזן גנאים מרע"מ להתנגד, ולמעשה היה שותף בכיר להפלתו. בפגישה בין אורבך לראש הממשלה נפתלי בנט, שהתקיימה לאחר מכן, הבהיר אורבך כי אינו חלק מהקואליציה כל עוד המציאות בה הממשלה תלויה בח"כים ערבים שאינם ממושמעים נמשכת.

במקביל דווח כי ישנם מגעים מתקדמים בין נציגי הליכוד לח"כ ניר אורבך, במסגרתם ישוריין הח"כ המתנדנד מימינה במפלגה ויובטח לו תפקיד שר בממשלה הבאה, זאת בתמורה למעברו הסופי לאופוזיציה, שיאיץ משמעותית את הפלת ממשלת בנט-לפיד, קצת יותר משנה לאחר שהוקמה.

פרשן 'כיכר השבת', ישי כהן, שאל היום במסיבת עיתונאים את יו"ר יש עתיד, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, מה ההבדל בין הצעות הליכוד לשיריון אורבך להבטחה שהעניק אותו לפיד לח"כ ג'יידא רינוואי זועבי, לפיה תמונה האחרונה לקונסולית ישראל בשנגחאי, לאחר שהצביעה נגד חוק גיוס בחורי הישיבות, בהצעה שנפלה מאז בגלל היעדר המשמעת של הח"כית ממרצ.

לפיד החליט שלא להשיב על השאלה, אך ניתב אותה למתקפה על הליכוד ולהתרעה מפני נקיטת הליכים משפטיים: "החוק מאוד ברור. החוק אוסר להציע שיריון לאדם תמורת הצבעה נגד הממשלה. זו עבירה על החוק ואם יש הצעות כאלו הן הצעות עברייניות, שזה לא נורא ידהים אותי אם מגיעות מהצד ההוא הצעות עברייניות, אבל הם (הליכוד; י"כ) צריכים לדעת שלא יקרה דבר כזה בלי שהוא ייחקר. אנחנו נוודא שהוא ייחקר אם הוא יקרה", אמר.

בנוסף, לפיד השיב לשאלה נוספת של כתב 'כיכר השבת' כי אין פסול בהמתנה להחלטת ח"כ ניר אורבך שתקבע לאן תשוט ספינת הממשלה: "החיים הפוליטיים מזמנים לך לא מעט קשיים, ולפעמים צריך לחכות שאנשים יחליטו. אני מקווה שניר אורבך יחליט את הדבר הנכון שהממשלה הזו צריכה להמשיך לטובת עם ישראל ואחדות ישראל".

קודם לכן אמר יאיר לפיד כי "אנחנו לא נמצאים במאבק רק על הממשלה, אנחנו במאבק על מדינת ישראל. על הערכים שלה, המטרות שלה, והשאלה אם תהיה פה דמוקרטיה מתוקנת, או שביבי ובן גביר יפרקו את החברה הישראלית. יש לנו תפקיד היסטורי מול הקיצוניות. מה שמתחולל עכשיו זה מאבק בין אלה שבאים לבנות ולחבר, מול אלה שבאים להרוס ולפרק. ברית של מתונים מול הקיצונים".

יו"ר יש עתיד המשיך לדבוק בקו שאימץ במהלך מערכות הבחירות האחרונות לפיו השבת נתניהו לשלטון מסכן את עתיד מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית: "החלופה היא אסון לאומי שמדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה", אמר.

לפיד פנה ברמז ליו"ר סיעת ימינה, ח"כ ניר אורבך המתנדנד: "מי שקשה לו, שיילך הביתה. מי שלא עומד במתח, שיתפטר. מי שעובר בימים אלה את המטחנה של מכונת השקרים והרעל של ביבי ובן גביר, צריך להיות הראשון שמבין למה אסור להעביר לידיהם את המדינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר