עדות חריפה במשפט נתניהו

צעקות בחקירה הנגדית • חדד: "רצית להפיל ראש ממשלה"

הרוחות בבית המשפט, במהלך חקירתה הנגדית של עוזרת מילצ'ן, התלהטו • עורך הדין חדד תקף את קליין, שהגיבה: "לא נעים לי". כשהוטח בה שרצתה להפיל ראש ממשלה אמרה: "הערה נבזית" (ארץ)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90 וחיים גולדברג, כיכר השבת)

חקירתה הנגדית של הדס קליין, העוזרת האישית של איש העסקים ארנון מילצ'ן, שעל פי החשד סיפק למשפחת נתניהו שמפניה וסיגרים ומתנות שונות, התנהלה היום בשעות הבוקר והצהרים המוקדמות ולוותה בין היתר בצעקות.

במהלך החקירה היום הציג עו"ד חדד, המייצג את נתניהו, הודעה שלדבריו קיבלה קליין. בתגובה טענה קליין כי אינה זוכרת מייל שכזה. לפי הדיווח ב-N12, חדד הרים את קולו ותקף: "הטלפונים שלך נשברו, אבל מייל אי אפשר לשבור. למה לא העברת את זה למשטרה?". קליין השיבה: "למה שאני אתן את המיילים?", והסנגור הטיח בה: "כי ככה מתנהלת חקירה".

עו"ד חדד: "הסיבה שלא העברת את המיילים היא כי הם מספרים סיפור אחר לגמרי". "תשאל את עורך הדין שלי (בעז בן צור), לשעבר", עקצה קליין, וביקשה מעו"ד חדד להפסיק לצעוק עליה: "זה לא נעים לי".

בהמשך הציג עו"ד חדד, המייצג את נתניהו, תמונה שבה נראית שרה נתניהו לצדו של אמנדה לינצ'ן, רעייתו של איש העסקים. לדבריו, השרשרת שעונדת לינצ'ן בתמונה זו שרשרת שנרכשה על ידי שרה נתניהו. קליין הכחישה כי שמעה מאמנדה שהשרשרת הינה מתנה מנתניהו.

בשלב הזה עקץ חדד את קליין כשאמר "לראש הממשלה הבא שתפילי". קליין דרשה מחדד לחזור בו בתערומת ואמרה: "לא רציתי להפיל שום ראש ממשלה מכהן ואתה הערת הערה נבזית".

תחילת החקירה הנגדית התעכבה מעט, וזאת בשל התנגדות של כמה מתומכי נתניהו להתפנות מהאולם - ולפנות את המקום עבור כתבי המשפט. משמר בתי המשפט התערב וביקש מתומכי נתניהו, לצפות בדיון מאולם סמוך במעגל סגור, לבסוף הגיעו הצדדים לפשרה והם עברו לאולם השני.

תומכי נתניהו, לפני תחילת המשפט

קליין סיפרה אתמול בעדותה בין היתר כי רכשה תכשיט עבור שרה נתניהו וכי ההתכתבויות על כך נמצאות בתיבת המייל האישית שלה. לדבריה, היה מדובר בתכשיט מורכב שתוכנן לשבת על האוזן מבלי לעשות שימוש בחורים בתנוך. לטענתה, ביתו של מילצ'ן, אלינור פנתה אליה בשמו של ארנון לטפל בנושא והיא זו שבחרה את העגילים וטיפלה בהליך ההזמנה.

קליין טענה כי התכשיט עלה 6000-8000 שקל הרבה הרבה פחות ממה שטענה בתחילה בחקירתה כי מדובר בתכשיט של כ-50 אלף ש"ח. "נכון זכרתי סכומים הרבה יותר גבוהים, אבל לא מצאתי את ההעברה של עשרות אלפי שקלים", הודתה קליין בחקירתה.

בחקירה הנגדית היום, סנגורו של ראש האופוזיציה נתניהו, עורך הדין עמית חדד, חקר את הדס קליין והבהיר לה בהתחלה, כי הוא יציג ראיות חפציות - לא השערות - ולפי מה שיש לו, הראיות מוכיחות תמונה שונה ממה שהיא הציגה בבית המשפט, יש דברים שאמרת שהם לא נכונים ואני אוכיח זאת, התחייב חדד.

"אמרת בעדותך שהזוג נתניהו הציבו דרישות לקבל שמפניות, ואת ומילצ'ן נגעלתם מכל הדרישות שלהם - ובשל כך היחסים ביניכם היו מתוחים", אמר חדד וקליין אישרה וסייגה: "היו ימים כאלה והיו ימים כאלה".

קליין, היום בביה"מ

חדד הוסיף ואמר: "את אמרת שנתניהו לא נתן מתנות למילצ'ן ופאקר, מלבד מחזיק מפתחות וצעצוע מהפיראט האדום, אני אוכיח שהיקף המתנות היה שונה, גם מה שאמרת כי משפחת נתניהו סיפק באופן תדיר סיגרים לנתניהו - אני אוכיח שזה קרה רק פעם או פעמיים בשנה - וזה היה בימי הולדת".

חדד: "המצאת שהיו שלושה ארגזים שנשלחו לנתניהו, מאיפה הבאת את הכמות הזו; חדד: "במשטרה ביקשו ממני לכמת את כמות המשקאות שנשלחו לנתניהו וכך עשיתי, אחרי שהתייעצתי עם עורך דיני, חשבתי שאולי אמרתי אחוז גבוה מדי ולכן בחקירה הבאה הורדתי את הכמות", חדד כעס וטען כי ראיות קריטיות הושמדו או שלא הוצגו בצורה מכוונת, קליין השיבה: "אני לא מכירה שום דבר של השמדת ראיות, אני לא השמדתי כלום".

לאחר מכן, ניסה חדד להבין האם הייתה חברות בין מילצ'ן לנתניהו ובין שרה לקליין וכן מה היו המתנות ששלחו משפחת נתניהו לשני המיליארדרים; חדד: "את פנית לשרה ואמרת לה שמילצ'ן רוצה לקנות לנתניהו מתנה - קליין: "לא זוכרת דבר כזה", חדד מתעקש ואומר: "את גם קיבלת מתנות יקרות ערך, יותר ממה שמיוחס לנתניהו". בשלב זה קליין התפוצצה ואמרה: "לי מותר, עבדתי אצלו, אני לא נאשמת, אני עדה ואני לא חייבת לתת לך דין וחשבון".

בשלב זה עו"ד חדד מציג צו חיפוש בבית של קליין שאיפשר תפיסת מחשבים ופנה לקליין: "תאשרי לי שמשטרת ישראל לא חיפשה בבית שלך". קליין: "לא חיפשו, לפחות לא בידיעתי. עורך הדין שלי בן צור אמר לי להגיד במשטרה שאני אעשה חיפוש בטלפון הנייד שלי באמצעות מילות מפתח, כי אני רק עדה. החוקרים הביאו לי מילים מסוימות, בדקתי ולא מצאתי אפילו הודעה אחת".

חדד מגיב בכעס ואומר: "או שאת משקרת, או שכל האירוע הזה הוסתר בזדון על ידי משטרת ישראל – כי אין לכך זכר בחומר החקירה. אני אומר לך שלך ולמשטרה יש אינטרס משותף להשחיר את הזוג נתניהו, לנפח כמה שיותר, להסתיר ראיות. אני מבטיח לך - הכל יתגלה - גם כשחושבים שהוסתר טוב", קליין הגיבה: "אני חברתי יד אחת עם המשטרה? נו באמת".

קליין, היום בביה"מ

עורך הדין עמית חדד מציג בבית המשפט תמלילי חקירה, שבה קליין מודה שכן היו לה התכתבויות; חדד אומר: "סיפרת שלפני החקירה, אב הבית בבלפור שלח לך הודעה, האם היה לך את המסרון הזה בחקירה?", שאל חדד וקליין השיבה: "לא". חדד לא מרפה: "את הסתרת את הטלפון שלך". קליין: "ממש לא. אני עובדת אצל ארנון ותיבת הדואר של ארנון נמצאת גם על הטלפון שלי".

חדד שואל: "האם העברת את הטלפון שלך לחוקרים?", קליין השיבה: "שלילי. למה שאעביר?". השופטת פרידמן-פלדמן התערבה ושאלה את קליין, האם היא מחקה הודעה בשלב כלשהו, קליין ענתה: "לא, אין לי מה להסתיר גם עורך הדין שלי אמר לי לא להיכנס לחקירה עם הטלפון".

כשחזרתי הביתה מהחקירה, היו לי 70-60 שיחות מארנון. אלו הפעמים שהייתי צריכה לשקר (כי מילצ'ן לא ידע אז על החקירה)". עו"ד חדד: "אני רוצה להניח לטובתך שהזיכרון מתעתע בך. אנחנו נראה פער של ים, של אוקיינוס.

10:16: קליין מספרת בקול חנוק: "יש לי אמא חולה והדבר האחרון שאני צריכה זה הסבר. אני פה וחושבת על אמא שלי". עו"ד חדד: "יש דברים אישיים שלא כדאי לחשוף כי לא רק אנחנו פה".

10:09: קליין: "אין לי מה להסתיר, אני לא נכנסת לחקירה עם טלפון. מה יש לי לעשות עם טלפון? גם בעז (בן צור) אמר לי לא להיכנס עם טלפון". עו"ד חדד: "מעולם לא פגשתי נחקר שהגיע לחקירה בלי טלפון אם אין לו מה להסתיר. החוקרים שאלו אותך למה באת בלי טלפון?", שאל חדד את קליין שהשיבה בשלילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר