בנט כבר לא ב'ימינה'

ועדת הכנסת אישרה את הפילוג של סיעת ימינה

ועדת הכנסת אישרה את פילוג סיעת 'ימינה'; הסיעה "המחנה הממלכתי" תכלול את מתן כהנא ושירלי פינטו ואילו נפתלי בנט יכהן בסיעת "ביחד" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב)

ועדת הכנסת בראשות ח"כ ניר אורבך אישרה הערב (שני) שינויים בהרכב הסיעתי של הכנסת ואישרה את פילוג סיעת 'ימינה' כך שהסיעה החדשה "המחנה הממלכתי" תכלול את מתן כהנא ושירלי פינטו ואילו נפתלי בנט יכהן בסיעת "ביחד".

לפילוג של סיעת ימינה קדמה דרמה, כאשר ארבעה חברי כנסת (מלינובסקי, טופורובסקי, מואטי, טור פז) הצביעו נגד המהלך הראשוני שהגישו בהסכמה שישה חברי ימינה לפילוג הסיעה.

בסופו של דבר, משך ח"כ מתן כהנא את חתימתו מההסכמה לבקשה ולכן היא התבטלה. במקומה, הצביעו חברי הוועדה על בקשה להתפלגות חדשה של ימינה לסיעה שתיקרא "המחנה הממלכתי" ותכלול את הח"כים נפתלי בנט, מתן כהנא ושירלי פינטו (בסיעת ימינה יישארו חברי הכנסת ניר אורבך, אביר קארה, עידית סילמן ויום טוב כלפון).

ההצבעה בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

לאחר מכן הצביעו על פילוג נוסף בסיעת המחנה הממלכתי, ולפיו ח"כ נפתלי בנט יהיה חבר בסיעת יחיד "ביחד". לפי היועמ"ש של הוועדה עו"ד ארבל אסטרחן, "אין השפעות מימוניות לפילוג".

התפלגות נוספת שאושרה נוגעת לסיעת "תקווה חדשה – אחדות לישראל". הבקשה הוגשה בהסכמת כל חברי הסיעה, כך שבסיעת "תקווה חדשה – אחדות לישראל" יכהנו יפעת שאשא ביטון, שרן השכל, זאב בגין, מאיר יצחק הלוי ומישל בוסקילה. חבר הכנסת צבי האוזר יהיה חבר בסיעת "דרך ארץ".

יצוין כי כל ההצעות אושרו פה אחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר