בחירות 2022

סקר: גוש נתניהו מתחזק במנדט, וכמה מקבלת הדר מוכתר?

לראשונה נסקרת מפלגת 'צעירים בוערים' של הדר מוכתר. וגם: גוש הימין עולה במנדט, אבל עדיין לא מגיע ל-61. וכמה בן גביר וסמוטריץ? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
קלפי בבחירות (צילום: אבי רוקח, פלאש 90)

סקר מכון "מדגם", בהנהלת מנו גבע, שפורסם הערב (רביעי) בחדשות 12 העלה כי אילו הבחירות היו נערכות היום גוש נתניהו היה גדל במנדט, אך לא מגיע ליעד הנכסף של 61 מנדטים. מפלגתם של בן גביר וסמוטריץ' מזנקת.

בסקר זה גם, לראשונה, נסקרה מפלגת "צעירים בוערים" של הדר מוכתר, וכן נסקרה האפשרות שמפלגות השמאל מרצ והעבודה ירוצו יחד.

לפי הסקר הליכוד היא המפלגה הגדולה ומקבלת 33 מנדטים. אחריה יש עתיד של לפיד עם 24 מנדטים. בהמשך המחנה הממלכתי של בני גנץ, איזנקוט וסער עם 12 מנדטים. מפלגת הציונות הדתית ועוצמה יהודית עם 11 מנדטים.

במפלגות החרדיות ש"ס עם 8 מנדטים ויהדות התורה עם 7 מנדטים. מפלגת ישראל ביתנו של ליברמן עם 6 מנדטים. הרשימה הערבית המשותפת עם 5. כך דם העבודה, מרצ ורע"ם.

מפלגת הרוח הציונית של שקד והנדל לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת רק 2.1% מהקולות. מפלגת צעירים בוערים של הדר מוכתר לא עוברת את אחוז החסימה אך מקבלת 1.5%. המפלגה הכלכלית של ירון זליכהזוכה ל-1.1% תמיכה.

גוש נתניהו מקבל לפי הסקר רק 59 מנדטים. גוש מתנגדי נתניהו (כולל המשותפת) - 61.

בסקר נבדקה גם האפשרות שמפלגות מרצ והעבודה יתאחדו וירוצו יחד. במקרה כזה הן תקבלנה יחד 9 מנדטים - 1 פחות אם ירוצו בנפרד.

הסקר נערך על ידי "מדגם ייעוץ" ומחקר בראשות מנו גבע עבור חדשות 12. הנתונים נאספו היום, 31/8/2022, בקרב 505 משיבים בפועל. טעות הדגימה המרבית: 4.4%+-. הסקר בוצע בשיטות סטטיסטיות מקובלות, דגימת שכבות ובתוך השכבות דגימה אקראית, באופן אינטרנטי וטלפוני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר