"מסלף את המציאות"

איזנקוט אמר בחוג בית: "ביטול ההתנתקות זה אסון" - והותקף: "שמאל על מלא"

הרמטכ"ל לשעבר וחבר מפלגת גנץ-סער, שמע מזהיר מפני האנשים שמובילים את הקו של ביטול חוק ההתנתקות והחזרת ההתיישבות | מפלגות הימין תקפו אותו בחריפות: "אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל - אז זה שמאל" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
גדי איזנקוט (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

הרמטכ"ל לשעבר ומועמד מספר 3 במפלגת גנץ-סער, הוקלט אמש (רביעי) בחוג בית כשהוא תוקף את מפלגות הימין ואת התומכים בביטול ההתנתקות, כך נחשף הבוקר ב"ישראל היום".

בחוג בית פוליטי שנערך במטולה, אמר אייזנקוט: "האנשים שמובילים את הקו של להתיישב בכל מקום, ליצור מצב בלתי הפיך, לבטל את חוק ההתנתקות ולהחזיר את ההתיישבות - אלו אנשים שמובילים לאסון".

"אנשים שלא מבינים מובילים לקו הפוך של ביטול ההתנתקות, והובלה למדינה דו לאומית. זה המצע של בן גביר, סמוטריץ וחלקים בליכוד. בגלל קוניוקטורה פוליטית אני יודע טוב מאוד מה הם חושבים כי ישבתי איתם בדיונים. אבל המציאות הפוליטית דוחקת אותם לעמדות שהם בניגוד לאינטרס הלאומי של מדינת ישראל".

במפלגה של איזנקוט יש כידוע מספר מועמדים התומכים בהתיישבות ביו"ש, כדוגמת סער ואלקין ועוד, במהלך השיחה סרב אייזנקוט להתייחס לשאלת פינוי יישובים ותקף את נתניהו שבתקופתו חומש פונתה עשרות פעמים לדבריו, ושיגר מסר לחבריו במפלגה:: "זה לא היה צריך להפוך לאירוע פוליטי, זה ברמת מפקד החטיבה. במצע של המחנה הממלכתי כתוב אכיפת החוק בכל שטחי ישראל ויהודה ושומרון. ההתנחלות בחומש היא לא חוקית, יש חוק התנתקות. אני תחת ממשלת נתניהו כרמטכ"ל פיניתי את חומש בין 28 פעמים ל 62 פעמים. הוא קיבל דיווח, כל בוקר הוא ראה ידיעה. אין פה בכלל דילמה".

לגבי הויכוח על הפינוי של חומש הוא אמר: "זה לא דבר שצריך לעמוד לפתחם של פוליטיקאים. אירוע כזה צריך להיגמר אצל מפקד החטיבה שמפנה אותם בבוקר. זה שזה הפך לאירוע פוליטי זה מצביע על חלק מהמציאות הבלתי הגיונית שנקלענו אליה. חומש פונתה עשרות פעמים בתקופת נתניהו לכן זה לא היה צריך להיות נושא בכלל. אני ראיתי בני גנץ החזיר תשובה לבג"ץ: שחומש תפונה".

דבריו של איזנקוט עוררו סערה ציבורית נרחבת וכל מפלגות הימין הגיבו, ב"רוח הציונית" אמרו: "צריך להסיר את הכובע בפני איזנקוט שבניגוד לאחיזת העיניים הקולקטיבית של המחנה הממלכתי, שם את כל האמת על השולחן. תמיכה בפינוי יישובים איננה ימין, אלא שמאל. זה הויכוח בינינו לבין המחנה הממלכתי. הרוח הציונית היא הבית של אנשי הימין הערכי שרוצים יישום של מדיניות ימין בממשלה הבאה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב ברשתות החברתיות: "אם זה הולך כמו שמאל ומריח כמו שמאל ומגעגע כמו שמאל - אז זה שמאל (גם אם גנץ ואיזנקוט עטפו את השמאל שלהם בכמה עלי תאנה ימניים ודתיים כדי לגנוב את ליבם של אנשי ימין ולהעביר קולות מהימין לשמאל)".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה לאייזנקוט נגד אהדת הצעירים: "בעיני אייזנקוט, צעירים הם טירונים שפוטים שדעתם לא רלוונטית. שמישהו יגלה לו שאנחנו באזרחות, ולצעירים שלנו יש זכות בחירה, זכות לחיות בביטחון, בלי פחד ברחובות, ועם הכרעה ברורה נגד הטרור. אייזנקוט, שהפקיר את אלאור אזריה שחיסל מחבל, מסלף כעת את המציאות וכמו יתר חבריו בשמאל הקיצוני, משתלח במי שנאבק למען חיילי צהל, השוטרים ותושבי המדינה".

בעוצמה יהודית הוסיפו גם בעניין התבטאויותיו שנחשפו כנגד ההתיישבות ביו"ש: "איזנקוט נחשף כשמאל על מלא. בעיניו ההתיישבות ביו"ש היא אסון, הוא מאמין בהקמת מדינה פלסטינית, ומתגאה בפינוי חומש עשרות פעמים. היכן הבושה של "עלי התאנה הסרוגים" שנמצאים איתו ועם גנץ באותה מפלגה?".

ח"כ שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית': "שמאל על מלא. בקרוב מתן כהנא יסביר לכם על קורבנות שלום שעושים עם אויבים ברגישות ובנחישות ועוד כמה סיסמאות שמאל".

ח"כ אופיר סופר מ'הציונות הדתית', אמר: "מדהים שאייזנקוט בחר לומר את האמירה האווילית הזו דווקא במטולה שמקימיה הם אנשי ההתיישבות שדגלו בישוב הארץ ועשו זאת מתוך ציונות ואמונה בצדקת דרכנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר