צפויה ובנאלית

אחרי נאום הסליחה: אסור לשקד להתפטר // גואל ועקנין

היועץ האסטרטגי מונה את הטעויות שעשתה שקד בנאום הסליחה אמש, אך יחד עם זאת הוא סבור, שאסור לה להתפטר מתפקידה כשרת הפנים בממשלה הנוכחית (טור דעה)

גואל ועקנין | כיכר השבת |
גואל ועקנין (צילום: ללא קרדיט)

"היום אני מבקשת סליחה מהתומכים שלי, מהקהל האהוב שלי שליבו נשבר כשהצטרפתי למהלך הקמת הממשלה האחרונה, אני מאמינה שתמצאו בליבכם את המקום לסלוח לי" אמרה אמש (שלישי) איילת שקד בנאום פתיחת הקמפיין של ביתה הפוליטי נכון למועד כתיבת השורות.

נאומה של שקד היה צפוי ובנאלי, אך מעל הכל בלטה רמת האמינות ששאפה לאפס. הצטרפותה למהלך המגלומני של שותפה נפתלי בנט היתה נטולת אידיאולוגיה, ונבעה רק מרצון לנקמה במשפחת נתניהו לאור ההיסטוריה המשותפת ורבת המרורים.

כאחת שצברה לא מעט פז"מ בשדה הפוליטי ידעה שקד את סופו של התסריט, אך בחרה בכל אחת מתחנות היציאה לספר הבלים על כאבי בטן ומיחושי סרק, ומה שהנחה אותה לאורך כל הדרך היה המשפט 'הכלבים נובחים והשיירה עוברת'.

פוליטיקאים ימניים מעריכים את קהל בוחריהם הרבה פחות ממקביליהם מהשמאל, 'עדר' הוא רק דימוי אחד מעוד שלל דימויים אותם הם מדביקים להם, גם שקד חושבת ככה ולכן בחרה בהתנהלות בה עשתה שימוש לאורך השנה וחצי האחרונות, מצבה בסקרים רק מלמד מהו מחיר הבגידה. כן, בגידה.

באותה המידה שנאומה של שקד היה צפוי, גם התגובות אליו היו צפויות וכתובות מראש. בימים בהם אין משמעות למהות, הטירלול חוגג בראש חוצות וכשחה"כ שמחה רוטמן דורש את התפטרותה ממשרד הפנים הוא דה פאקטו מכריז על עצמו שהוא טרול.

ראשית, אין שום היגיון בפרישה שכזו, מדובר בפרס ענק לאחת ממפלגות השמאל שתקבל לידיה את משרד הפנים, ובנזק משמעותי לרשויות המזוהות עם הימין ועם ערכיו.

שנית, בזמן שרוטמן ושותפיו לגוש - פוליטיקאים ושופרות - מלהגים ברשת ומעל כל במה אפשרית על חובתה של שקד לפרוש ממשרד הפנים כהוכחת רצינות, היא כבר עסוקה בבניית אסטרטגיה לקראת סבב בחירות שישי והשתלבות שלה ברשימת הליכוד. שקד מבינה שככל והיא תחזיק במשרד ממשלתי יהיה לה ערך אלקטורלי כלשהו, ברגע שתפרוש ולאור מצבה בסקרים היא הופכת מיידית לגווייה פוליטית, והכלל הידוע הוא שתמיד חייבים להישאר על הגלגל.

לליכודניקים שישאגו נגד צירופה לליכוד יענה נתניהו: 'בלעתם את סילמן תבלעו גם אותה'.

  • גואל ועקנין, הינו יועץ אסטרטגי, לשעבר יועצו של יו"ר ש"ס אריה דרעי

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר