"הם שהידים? נכון"

עופר כסיף: "'גוב האריות'? לא ארגון טרור, מי שפוגע בחיילים איננו טרוריסט"

"'גוב האריות' פעל נגד חיילים - זה לא טרור. אין דבר כזה טרור נגד חיילים. אין. אין טרור נגד חיילים", כך אמר היום חבר הכנסת היהודי מהרשימה הערבית המשותפת | בנוסף, הוא גיבה את חה"כ ממפלגתו שקראה ל'גוב האריות' - שהידים (חדשות)

מישאל לוי | כיכר השבת |
חבר הכנסת עופר כסיף | ארכיון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

חבר הכנסת היהודי מהרשימה המשותפת, ד"ר עופר כסיף, התראיין היום (חמישי) לרדיו ללא הפסקה וגיבה את חברת מפלגתו עאידה תומא סלימאן, שכתבה מוקדם יותר השבוע לאחר החיסול של מנהיגי 'גוב האריות' בשכם: "שכם נפרדת מהשהידים שלה, היום העם שלנו הפלסטיני נפרד מהשהידים שלו".

כסיף התראיין לניסים משעל וגיא פלג והתרעם על כך שקוראים ל'גוב האריות' - טרוריסטים: "אני חולק באופן נחרץ על זה שאתה קורא להם טרוריסטים. טרור וטרוריסטים זו פגיעה באזרחים חפים משפע, הארגון הזה פעל נגד חיילים - זה לא טרור. אין דבר כזה טרור נגד חיילים. אין. אין טרור נגד חיילים, לא משנה על איזה חיילים מדובר. טרור זו פגיעה באזרחים חפים משפע שתמיד התנגדנו ונמשיך להתנגד. פגיעה בחיילים, וזה לא משנה אם זה האצ"ל נגד שוטרים בריטים או פלסטינים".

צמד המגישים שהופתעו מהאמירות הקשות של כסיף, שאלו אותו האם לדעתו הם 'שהידים', כסיף השיב: "אני לא בחקירה. לפי כל הגדרה, כולל ההגדרה של מר נתניהו בספרו, טרוריסט זה מי שפוגע באזרחים חפים משפע. תמיד התנגדנו. לפי אותה הגדרה שנתניהו עצמו נותן, וזו הגדרה מקובלת בכל מקום סביר, זה שמי שפוגע בחיילים באשר הם, לאו דווקא בהקשר הישראלי, הוא לא טרוריסט, הוא לוחם גרילה. אפשר להתנגד לזה".

כששאלו אותו האם גם מי שהרג את נעה לזר הי"ד, לא טרוריסט, הוא השיב: "לא טרוריסטים. מי שפוגע בחיילים איננו טרוריסט. זו צביעות. לחגוג את ההוצאה להורג ולהגיד שמי שפוגע בחיילים ישראלים נגד הכיבוש הוא טרוריסט זו צביעות".

כסיף נשאל, האם זה לגיטימי לכנות מי שיורה על חיילים 'שהיד', והשיב: "לא רק לגיטימי, זה לחלוטין נכון. הם לוחמי גרילה. זה הסילוף הכי גרוע שאתם עושים, אתם כרגע מתפקדים בתועמלנים ולא עיתונאים. אף אחד לא בעד פגיעה, אנחנו בעד מאבק. להגיד על לוחמים נגד צבא, בעיקר צבא כיבוש, שהם טרוריסטים זה שקר. להגיד שהם לוחמי גרילה או חופש זה נכון וגם לא אומר שאתה בהכרח תומך במה שהם עושים. זה הבדל מהותי שאתם מוחקים אותו".

כאמור כסיף אף גיבה את חברת מפלגתו שקראה ל'גוב האריות' - שהידים, ואמר: "מי ששולח אותם לשם הוא אחראי. אעידה ידידתי היקרה היא בת העם הפלסטיני והלוחמים שנהרגו הם גם מהעם הפלסטיני. הרבה יותר ראוי לחגוג, במרכאות, להביע הזדהות עם מי שלוחם נגד עוול מאשר להזדהות עם מי שעושה את העוול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר