גנץ וסער מתרסקים

הסקרים האחרונים לפני הבחירות: אין הכרעה; 'הציונות הדתית' - 15 מנדטים

על פי תוצאות הסקרים האחרונים שמפורסמים לפני הבחירות, אין הכרעה בין הגושים. על פי התוצאות, 'הציונות הדתית', היא המפלגה השלישית בגודלה בישראל, גנץ וסער יורדים ל-10 מנדטים וליברמן עולה לפי אחד הסקרים לשישה מנדטים | כל הפרטים (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו, ביום חמישי האחרון (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

על פי החוק בישראל, בשבוע של הבחירות אסור לפרסם סקרים חדשים. ביום שישי האחרון פורסמו הסקרים האחרונים בחדשות 12 וחדשות 13.

סקר חדשות 12

על פי תוצאות הסקר של מנו גבע בחברת החדשות, מפלגת הליכוד מקבלת 31 מנדטים בלבד והמפלגה השנייה בגודלה, היא יש עתיד שמקבלת 25 מנדטים בלבד.

המפלגות החרדיות מאבדות מעט מכוחן בכנסת הנוכחית ומקבלות 15 מנדטים - ש"ס עם שמונה מנדטים ויהדות התורה עם שבעה מנדטים.

המפלגה השלישית בגודלה על פי הסקר היא 'הציונות הדתית' שמקבלת 14 מנדטים. המפלגה הרביעית היא המחנה הממלכתי שמקבלת 11 מנדטים.

מפלגתו של אביגדור ליברמן עולה במעט מהסקרים האחרונים והיא מקבלת שישה מנדטים. מפלגות העבודה ומרצ מקבלות כל אחת חמישה מנדטים.

שתי המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש תע"ל מקבלות כל אחת ארבעה מנדטים והן ניצבות בגבול אחוז החסימה.

על פי הסקר האחרון אין הכרעה בין הגושים, כאשר גוש הימין עם 60 מנדטים.

סקר חדשות 13

בסקר חדשות 13 שפרסם קמיל פוקס, התוצאה היא זהה, אך חלוקת המנדטים היא שונה.

הליכוד על פי הסקר מקבל רק 30 מנדטים, המפלגות החרדיות מקבלות דומה לסקר של חדשות 12, 15 מנדטים, ש"ס עם שמונה וג' עם שבעה מנדטים.

יש עתיד מקבלת 27 מנדטים, והמפלגה השלישית בגודלה היא הציונות הדתית שמתחזקת ומקבלת 15 מנדטים, המחנה הממלכתי מתדרדרת ל-10 מנדטים בלבד.

העבודה עם שישה מנדטים, ליברמן ומפלגתו חמישה מנדטים ויש שלוש מפלגות עם ארבעה מנדטים - בגבול אחוז החסימה; מרצ, חד"ש-תע"ל ורע"מ.

כזכור, בסקר שפורסם ביום שישי האחרון על ידי מכון פנאלס פוליטיקס בהנהלת מנחם לזר בעיתון "מעריב־סופהשבוע", צופה שלאף אחד משני הגושים אין כרגע יכולת להרכיב ממשלה.

על פי הסקר, גם גוש מפלגות הימין-חרדים בהובלת בנימין נתניהו וגם גוש מפלגות השמאל-ערבים בהובלת יאיר לפיד, מקבלים 60 מנדטים - ולכן נרשם תיקו ואין הכרעה.

עם זאת, ארבע מפלגות במחנה המתנגדים לנתניהו - מרצ, העבודה, רע"ם וחד"ש־תע"ל - נמצאות באזור הסכנה, וכל נפילה של אחת או יותר אל מתחת לאחוז החסימה, תביא להכרעה לטובת הימין.

לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היא המפלגה הגדולה ביותר עם 31 מנדטים, יש עתיד אחריה עם 25 מנדטים, הציונות הדתית עם 14 והמחנה הממלכתי עם 12 מנדטים.

בגזרת המפלגות החרדיות: ש"ס עם 9 מנדטים לעומת יהדות התורה הנחלשת משמעותית ומקבלת 6 מנדטים בלבד.

בהמשך רשימת המפלגות: ישראל ביתנו עם 6 מנדטים, מרצ עם 5, ומפלגות העבודה, חד"ש-תע"ל ורע"מ עם 4 מנדטים לכל מפלגה.

מתחת לאחוז החסימה נמצאת מפלגת הבית היהודי בראשות איילת שקד, אך היא מתחזקת ל־2.1%. עוד מתחת לקו האדום בל"ד, עם עלייה מתונה ל־1.8%, המפלגה הכלכלית בראשות פרופ' ירון זליכה - 1.2%, חופש כלכלי בראשות אביר קארה - 0.7%, וצעירים בוערים בראשות הדר מוכתר עם 0.3%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר