"מאבק חשוב"

הנשיא הרצוג המריא לוועידת האקלים COP27 בשארם א- שייח

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא לשארם א-שייח', מצרים, שם יוביל את המשלחת הישראלית לוועידת האקלים COP 27 ויקיים פגישות מדיניות | תיעוד (פוליטי מדיני)

יוני גבאי | כיכר השבת |

נשיא המדינה יצחק הרצוג המריא הבוקר (שני) לשארם א-שייח', מצרים, שם יוביל את המשלחת הישראלית לוועידת האקלים COP 27. במסגרת השתתפותו, יקיים הנשיא פגישות מדיניות עם באי הכנס ויפתח את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בועידה.

"אני ממריא כרגע לשארם א שייח', למצרים, מדינה חשובה, לוועידת האקלים העולמית, אירוע היסטורי במאבק החשוב ביותר של האנושות הצלת האקלים של כדור הארץ", אמר הנשיא לפני ההמראה, "המזרח התיכון ניצב מול אתגרים אדירים. בנאומי אציג חזון ישראלי שאני קורא לו 'מזרח תיכון מתחדש' בו ישראל בשיתוף מדינות האזור מספקות פתרונות משמעותיים מול משבר האקלים".

(צילום: חיים צח, לע"מ)

הרצוג הוסיף: "אפגש עם מנהיגים חשובים בהם מלך ירדן, ראש ממשלת בריטניה ועוד. ואציג את החזון הישראלי מול המליאה. האקלים הוא בראש סדר יומה של מדינת ישראל. הוא קשור לעתיד ילדינו ולדורות הבאים. עלינו לעשות הכל לתרום את שלנו להצלת האנושות".

עם הגעתו, יקבל את פני נשיא המדינה, נשיא מצרים עבד אל פתח א-סיסי ומזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש ולאחר מכן יפגש הנשיא עם נשיא איחוד האמירויות הערביות, מוחמד בן זיאד. אחריה, יקיים פגישה עם ראש ממשלת נורווגיה, יונס גר סטיורה.

(צילום: חיים צח, לע"מ)

בהמשך, ישתתף הנשיא באירוע הפתיחה של ועידת האקלים העולמית ואחריה ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק ומיד אחריו עם מלך ירדן, עבדאללה השני. עוד ייפגש נשיא המדינה עם נשיא קולומביה, גוסטבו פטרו ועם נשיא מייקרוסופט העולמית, בראד סמית'.

לאחר מכן, ייפתח הנשיא את הביתן הישראלי שהוקם לראשונה בועידה בהשתתפות חברי המשלחת הישראלית והשרים המלווים את המשלחת: השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג, שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, השרה לחדשנות אורית פרקש הכהן והשר לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג'.

בהמשך היום יישא הנשיא דברים בפני המליאה המרכזית של הועידה בה מנהיגי העולם הפוקדים אותה. בהמשך, ישתתף הנשיא בקבלת פנים שתיערך על ידי נשיא מצרים, עבד אל פתח א- סיסי והמזכיר הכללי של האו"ם, אנטוניו גוטרש לבאי המשלחת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר