תמונת מצב עדכנית

נתניהו יקבל את המנדט ביום ראשון; ימנה שר חיצוני למשרד החוץ?

אחרי שקיבל 64 ממליצים, בנימין נתניהו יקבל ביום ראשון את המנדט מהנשיא להרכבת הממשלה, אך הוא כבר נמצא עמוק במו"מ הקואליציוני | מרתון השיחות נמשך, נתניהו נפגש עם בן גביר עד השעות הקטנות של הלילה - במטרה להשביע ממשלה בשבוע הבא (פוליטי)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

בנימין נתניהו קיבל המלצות של 64 חברי כנסת וביום ראשון הקרוב צפוי נשיא המדינה יצחק הרצוג להטיל עליו את מלאכת הרכבת הממשלה הבאה.

המו"מ הקואליציוני החל עוד לפני ההטלה הרשמית, והמטרה של נתניהו היא להודיע לנשיא 'עלי בידי' ולהשביע את הממשלה הבאה כבר במהלך השבוע הקרוב.

לכן, המגעים מתנהלים באינטנסיביות, ודוגמה לכך ניתן לראות בעובדה שנתניהו ישב הלילה, ליל שישי, למו"מ עם איתמר בן גביר עד השעה 02:00 בלילה.

אחד המאבקים מתנהלים סביב משרד האוצר, כאשר אריה דרעי מתלבט אם להסכים להיכנס לתפקיד, בו חושק בצלאל סמוטריץ'.

סמוטריץ' מצידו הבהיר כי אם לא יקבל את תיק האוצר או דורש את תיק הביטחון, וסירב להצעות אחרות, בהם תיק החינוך או המשפטים.

אם תיק המשפטים יישאר בידי הליכוד, המועמד המוביל לתפקיד הוא יריב לוין. מי שכיהן בעבר בתפקיד, אמיר אוחנה, צפוי להתמנות ליו"ר הכנסת - תפקיד בו חושקים רבים מבכירי מפלגת הליכוד.

כך, אוחנה מפנה את תיק החוץ - אותו מייעד נתניהו למועמד מפתיע, שאינו חבר כנסת. מדובר ברון דרמר, לשעבר השגריר בארה"ב וממקורביו של נתניהו.

ש"ס דורשת 5 תפקידי שרים, בהתאם למפתח שקבע נתניהו. התיקים הם: משרד הפנים, הנגב והגליל, הרווחה ומשרד הדתות, משרד אותו רוצים גם בציונות הדתית.

איתמר בן גביר מעוניין במשרד לביטחון פנים ותיק משמעותי נוסף, והציונות הדתית צפויה גם היא למנות עוד 2 שרים מלבד סמוטריץ'.

ביהדות התורה, ידרשו את תיק השיכון עבור גולדקנופף, וייתכן כי תיק נוסף עבור מאיר פרוש. דגל התורה לא לוקחת תפקידי שר, ומשה גפני צפוי להיות יו"ר וועדת הכספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר