"מובילים למלחמה"

שר החוץ המיועד של נתניהו הוקלט לועג למהלכי ארצות הברית ועוקץ את ממשל ביידן

רון דרמר, איש סודו של נתניהו שמיועד לתפקיד שר החוץ בממשלתו, הוקלט תוקף את ארצות הברית ואת ממשל ביידן • "טיפת כבוד עצמי, אתם המעצמה הכי גדולה בעולם וכוח עתיק מנסה להרוג אנשים על אדמתכם, ואתם יושבים ונושאים ונותנים איתם?" (מדיני)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
ביידן, דרמר ונתניהו (צילום: Yonatan Sindel/Miriam Alster/Flash90)

שגריר ישראל בוושינגטון רון דרמר, הנחשב למקורבו של נתניהו ומי שמיועד להיות שר החוץ בממשלתו של האחרון, הוקלט תוקף בחריפות את ממשל ביידן, שאיתו אמור לעבוד בקרוב, ואף לועג ועוקץ למהלכים של ארצות הברית.

הערב (חמישי) במהדורה המרכזית של חדשות 12 פורסמו הקלטות שלו משיחה שהעניק במסגרת הפודקאסט "לא דיפלומטי", לפני כמעט שלושה חודשים - פודקאסט המשותף לו וליו"ר המכון היהודי לענייני ביטחון לאומי מייקל מקובסקי.

לדברי דרמר, ארצות הברית לא רק לא מונעת מלחמה במזרח התיכון אלא בהתנהלותה אף יוצרת מלחמה כזו. "טיפת כבוד עצמי, אתם המעצמה הכי גדולה בעולם וכוח עתיק מנסה להרוג אנשים על אדמתכם, ואתם יושבים ונושאים ונותנים איתם?" תהה דרמר.

הוא הסביר: "המדיניות של ממשל ביידן דומה למדיניות של ממשל אובמה - להכיל איראן גרעינית ולא למנוע איראן גרעינית. ברגע שמבינים זאת, הסירוב שלהם לעזוב את שולחן המו"מ הגיוני".

עוד הוסיף השגריר ואמר: "אתם יודעים מה ההסבר שלהם (של ממשל ביידן) יהיה? איראן היא שחקן נוראי, אבל היא תהיה הרבה יותר אם יהיה לה נשק גרעיני'. זו התשובה שלהם כל הזמן, אבל הם לא באמת בלמו אותם מההגעה לנשק גרעיני, הם רק נותנים להם עמדה נוחה לפריצה לנשק גרעיני".

לפי הדיווח ב-N12, דרמר הוסיף ואמר: "כשאתם לא עושים כלום בתגובה לפרובוקציות האלה (פעולות תוקפניות של איראן), אני חושב שזה משדר חולשה נוראית. אנשים לא מסתכלים ברצינות על מה העסקה הזו עושה. הם לא מבינים איך אמריקה מקרינה כזאת חולשה כשאיראן עושה פעולות כאלה (פעולות תוקפניות) וארה"ב יושבת איתם וכמעט מתחננת לעסקה, איזה מסר זה שולח לכל האזור".

בשלב הזה טען: "כל הרעיון של חזרה להסכם משמעותו שארה"ב מוותרת על כל המנופים שלה בשל הסרת הסנקציות על איראן ואז באורח פלא, כמו בקסם של פיות, הם ישכנעו את איראן להסכים לעסקה ארוכה וחזקה יותר? המקסימום שהעסקה הזאת מחזיקה זה שבע או שמונה שנים, ולאחר מכן הם יכולים להעשיר כמה אורניום שהם ירצו - לא לפצצה אחת, לא לחמש פצצות, אלא ל-100 פצצות גרעין".

בחלק אחר מהשיחה, לפי הדיווח בחדשות 12, אמר דרמר: "אם תשאלו בכירים בממשל ביידן, איזה משתי האפשרויות היא הגרועה ביותר: עימות צבאי עם איראן או איראן גרעינית - הם יגידו שעימות צבאי היא האפשרות הגרועה ביותר".

לדבריו, "עושה רושם שמעצבי המדיניות הישראלים לא מבינים שאין תכנית גיבוי, כי הם [ממשל ביידן] מתנגדים לכל סוג של עימות, אז הם לא יעבדו עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר