המשא ומתן הקואליציוני

מסתמן: לוין - למשפטים, רגב - לחינוך; בליכוד זועמים: "נשארו לנו פירורים"

חלוקת התפקידים לממשלה הבאה - בעיצומה, אך הניסיון לפצות את השותפות הקואליציונית כדי להוריד אותם מהדרישות הגבוהות, מעורר זעם בליכוד על "השארת פירורים" למפלגה; לפי המסתמן - רון דרמר שר החוץ, יואב גלנט שר הביטחון, יריב לוין שר המשפטים ומירי רגב שרת החינוך; ומי יהיה יו"ר הכנסת? (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
נתניהו במהלך פגישות המו"מ, אמש (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

המשא ומתן הקואליציוני: חלוקת התיקים לקראת הקמת הממשלה הבאה, נמשכת - אך בליכוד יש יותר מדי חברי כנסת שחשים עצמם "בכירים" שחוששים להישאר עם משרדים פחותים בחשיבותם.

נכון לשלב זה של המשא ומתן, בידי הליכוד יהיו יו"ר הכנסת, ומשרדי הביטחון, החוץ, החינוך, הכלכלה, המשפטים - ואולי גם תיק התחבורה, אך זה תלוי בהחלטתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, האם לקחת גם את התפקיד הזה.

ב-ynet ציטטה הכתבת מורן אזולאי בכירים בליכוד שאמרו כי "נתניהו שילם בכל התיקים הבכירים. נשארו לנו פירורים".

בכיר בליכוד אמר ל-ynet כי "התיאבון הגדול של השותפות גובל בחוצפה. המפלגה הגדולה ביותר בכנסת עם האנשים המנוסים ביותר קיבלה בחלוקה תיקים קטנים ובינוניים".

בין הבכירים בליכוד שמצפים לקבל תפקיד משמעותי בממשלה הבאה, ניתן למנות את ישראל כץ, ניר ברקת, מירי רגב, אלי כהן, יריב לוין, אמיר אוחנה, יואב קיש ומיקי זוהר.

העיתונאית דפנה ליאל מפרסמת כי לפי המסתמן, יואב גלנט ימונה לשר הביטחון, יריב לוין ימונה לשר המשפטים ומירי רגב תמונה לשרת החינוך.

בנוסף, לפי המסתמן, רון דרמר ימונה לשר החוץ ואמיר אוחנה ימונה ליו"ר הכנסת - או שר החוץץ אם דרמר לא ימונה בסופו של דבר, כשבמקרה כזה, יואב קיש ימונה ליו"ר הכנסת. מיקי זוהר צפוי להתמנות לשר התרבות שלמה קרעי לשר הכלכלה.

אמש, הופסק המשא ומתן הקואליציוני עם ש"ס, בשל ההידרדרות הפתאומית במצבו של הגר"ש בעדני, זקן חברי מועצת חכמי התורה, וזאת דווקא בעת שנרשמה התקדמות במו"מ.

נתניהו נועד אמש עם סמוטריץ', פעמיים, כאשר באחת השיחות השתתף גם דרעי. הישיבה השנייה של נתניהו, לוין וסמוטריץ' הסתיימה רק ב-2 בלילה.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, עזב אמש את חדרי המשא ומתן במשכן הכנסת ומיהר להגיע לבית החולים 'מעייני הישועה' בכדי לעקוב אחר מצבו של זקן חברי המועצת הגאון חכם שמעון בעדני, אך אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, דרעי צפוי לכהן כשר הפנים וכשר התחבורה יחדיו. כמו כן, לראשונה בחייו יזכה דרעי בתואר 'ממלא מקום ראש הממשלה'. במקביל, ש"ס תקבל את משרד הדתות עליו נאבקו מול 'הציונות הדתית', משרד הבריאות או הרווחה, משרד התפוצות וראשות ועדה בכנסת.

את משרד התפוצות דרעי הוסיף ברגע האחרון לרשימת הדרישות וככל הנראה יקבל את המשרד. לדברי מקורב ליו"ר ש"ס: "בשנה האחרונה נחמן שי הפך את משרד התפוצות למשרד המיועד בעיקר לרפורמים, דרעי הבין את חשיבות המשרד ולמד משי והקואליציה היוצאת איך אפשר לסייע לקהילות יהודיות בעולם באמצעות משרד התפוצות".

בינתיים, ב'יהדות התורה' זועמים על 'הליכוד'. בכירים במפלגה אמרו הלילה: "לפי מפתח התיקים של ש"ס אנחנו צריכים לקבל לפחות עוד 2 משרדים. כל משרד שדרעי קיבל שווה את כל התפקידים שקיבלנו יחדיו. בליכוד יבינו מהר שייצטרכו להביא לנו עוד תיקים".

בעוצמה יהודית של איתמר בן גביר עדיין זועמים על כוונת הליכוד לתת את תיק הפריפריה, הנגב והגליל לש"ס וכחלופה לתת להם את תיק החקלאות. בן גביר לא מסתפק בכך ובליכוד מחפשים פתרון.

גורמים בעוצמה יהודית אמרו הבוקר כי "מצחיק שבליכוד עושים משא ומתן עם עצמם, או שיש להם תוכניות אחרות או שיתכבדו ויאפשרו לבן גביר לטפל בנגב ובגליל. מול האוצר לסמוטריץ' או הפנים והתחבורה לדרעי, אין מציאות שבן גביר ונציגיו לא יקבלו גם נגב וגליל וגם את תיק ירושלים - זו הא'גנדה של עוצמה יהודית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר