תוקף את נתניהו

ח"כ דוד ביטן מעריך: "הממשלה הזו לא תחזיק הרבה זמן מעמד"

"הליכוד לא יודע לנהל משא ומתן נכון, הוא הפסיד הרבה לשותפות שלו. לפי מה שאני מעריך עכשיו וצדקתי גם בהערכתי לגבי הממשלה היוצאת, הם לא יחזיקו זמן רב ביחד" (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
ביטן לצד נתניהו (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

דוד ביטן, יושב ראש הקואליציה לשעבר בממשלת נתניהו ומי שנחשב במשך שנים ארוכות כמקורבו, ממשיך לתקוף אותו חזיתית בריאיונות שהוא נותן לתקשורת.

בריאיון שהעניק היום ל'גלי ישראל', אמר ביטן, לא מדובר פה רק הבעיות בהקמת הממשלה, אני סבור שיהיו בעיות גם אחר-כך. הדברים האלה יגרמו לאווירה לא טובה, אגיד לכם את האמת? לא יודע מה יהיה. אני לא מאמין שהממשלה הזו תסיים את ימיה. באופוזיציה התקפלנו לכל דרישה שלהם".

"הממשלה הזו תחזיק הרבה פחות מארבע שנים. מזכיר לכם שאמרתי שממשלת השינוי תחזיק רק שנה וצדקתי, היא תחזיק אולי שנתיים".

עוד טען ביטן: "סמוטריץ' הגזים, טוב מאד שהליכוד הקשיח עמדות. אי אפשר רק מתן מתן ומתן. הוא רוצה לא רק בממשלה אלא גם ארבע וועדות בכנסת. לא רק הוא, גם ש״ס ואגודה דורשים הרבה. השותפות מגזימות עם הדרישות".

"שבוע הבא", העריך ביטן, "אנחנו נקים את הממשלה, אין סיכוי שלא יקרה. אבל אם אתם חושבים שהבעיה זה רק בהקמה - אתם טועים, יהיו בעיות אחר כך".

האם הביקורת שלך על ביבי קשורה לתיק המשפטי שלך, נשאל ביטן והשיב: "קראתי את זה בקבוצות, השטות הכי גדולה שאפשר לומר. מאמין שאצא זכאי, אני לא צריך שום דבר ולא צריך להגן על מערכת המשפט. אני מטיח ביקורת אמיתית לטובת הליכוד ואני לא מוכן שהמצב שהליכוד מוותר על כל נכסיו ימשיך".

בריאיון היום ל-ynet radio עם מורן אזולאי וקובי סודרי, אמר ביטן על השותפות של הליכוד: "הם עברו את הגבול מבחינת הבקשות שלהם, במיוחד סמוטריץ'. אני לא רואה מצב שאפשר להמשיך לוותר להם. סמוטריץ' צריך להתיישר. הבעיה לא רק בתיקים, לפי מה שאני רואה – הליכוד יצטרך לעבוד בשבילם".

לדברי ביטן, "המשרדים - הביטחון, האוצר והחוץ היו חייבים להישאר בידי הליכוד. אם אתה לא מחזיק תפקידי שרים רציניים – אתה בעצם לא יכול לעשות שום דבר. ראש ממשלה, עם כל הכבוד, זה לא מספיק. בחוץ ובביטחון ראש הממשלה קובע, אבל בדברים אחרים הסמכויות בידי השרים – וזה חשוב. גם בעקרונות ההסכם הקואליציוני יהיו לנו בעיות. גם באופוזיציה. התחילו לא טוב את המו"מ, היו צריכים מראש לומר – שלושת התיקים האלה לא במו"מ".

ביטן תקף גם את צוות המו"מ בראשות יריב לוין ואמר: "הם לא יודעים לנהל משא ומתן. הם היו צריכים לדעת שסמוטריץ' יהיה מאוד קשוח ויהיה לו המון דרישות. הם גם עשו את זה בעבר. דבר שני - הזרע של הפורענות היה באופוזיציה, אם באופוזיציה על מנת לשמור את האחדות הליכוד התקפל כל הזמן, אז היה ברור להם שזה גם יהיה בהקמת הממשלה".

האם ישנה סיעה בתוך סיעה בהליכוד, לדברי ביטן: "אין משמעות. הציר הזה חברי ופוליטי של שנים. זו לא סיעה בתוך סיעה. יש צירים אחרים, כמו למשל צירים של יואב קיש, חיים כץ ומיקי זוהר שזה ציר בפני עצמו, יש עוד צירים כאלה במפלגה. לא ראיתי את נתניהו או המתחרים שלו יוצאים נגד הציר הזה. קיש - תומך סער בעבר, קיבל חנינה בגלל יריב לוין. יש צירים נוספים, דוגמת אוחנה ודיסטל. יש צירים שמקבלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר