נתונים מדאיגים

רוב העולים - לא יהודים; הליכוד מתנגד לביטול 'סעיף הנכד'

מספר העולים הלא-יהודים בשנת 2022 גבוה ממספר המתגיירים במשך שלושים שנה • על פי הנתונים הרשמיים, שבעה מתוך עשרה עולים אינם יהודים • הליכוד מתנגד לדרישת המפלגות החרדיות והדתיות לתיקון חוק השבות וביטול סעיף הנכד (אקטואליה)

(צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

לראשונה נחשפים הנתונים המעודכנים של העלייה הלא-יהודית לישראל. בזמן שבו המפלגות מתווכחות האם וכיצד להכניס את תיקון חוק השבות להסכמים הקואליציוניים, מתברר שבשנת 2022 עתידים לעלות לישראל קרוב לארבעים אלף עולים שאינם יהודים.

על פי נתוני רשות האוכלוסין וההגירה, עד אמצע נובמבר עלו ארצה 47 אלף עולים מרוסיה ואוקראינה, מתוכם רק כחמשה עשר אלף הינם יהודים. במילים אחרות: שבעה מתוך עשרה עולים אינם יהודים.

בהתאם לקצב העלייה הנוכחי המונה קרוב לחמשת אלפים עולים בחודש, צפויים לעלות ארצה כ55 אלף עולים מרוסיה ואוקראינה, ומתוכם כארבעים אלף לא-יהודים.

ד"ר נתנאל פישר, ראש החוג למדיניות ציבורית במרכז האקדמי שערי מדע ומשפט, אשר חשף וניתח את הנתונים מסביר כי הרוב המוחלט של העולים מגיעים מרוסיה ולא מאוקראינה.

לדבריו, "בעוד לאוקראינים ישנה אפשרות להגר כמעט לכל מדינה מערבית בעולם, דלתות כל מדינות העולם סגורות בפני הרוסים. לאזרחי רוסיה ישנה מדינה מערבית אחת בלבד המקבלת אותם אליה: ישראל".

כידוע, בישראל ובעולם היהודי ישנו ויכוח אודות התיקון הנדרש, אם בכלל, לחוק השבות. אולם חשיפתם של נתונים אלו מלמדת כי לא מדובר בדיון תיאורטי או סימלי אלא בשאלה מעשית הנוגעת לעשרות אלפי צאצאי יהודים המבקשים לעלות לישראל.

העובדה שברוסיה ישנם עוד כ700 אלף איש שהינם זכאי שבות מצביעה על כך שהעלייה הלא יהודית תמשיך לגדול בשנים הקרובות.

ד"ר פישר, החוקר גם את נושא הגיור בישראל מצביע על כך שמספר העולים הלא-יהודים בשנה אחת, שנת 2022, גבוה ממספר המתגיירים יוצאי ברית המועצות שהתגיירו בישראל בשלושים השנים האחרונות, כשלושים וחמישה אלף איש.

לדברי פישר, שהיה ממנסחי חוק הגיור של הממשלה הקודמת, "גם אנשים כמוני, התומכים בכל ליבם בהקלות בגיור במסגרת ההלכה, צריכים להבין שהיקף העלייה הלא-יהודית מחייב גם שינוי במדיניות העלייה של ישראל. אפשר להתווכח על היקף ואופי השינוי הנדרש בחוק השבות, אולם ברור שגם שהרבנים המקלים ביותר לא יוכלו להתמודד עם המשך גל עלייה לא-יהודי כה נרחב".

יצוין כי השבוע פורסם ב'כאן רשת ב'' כי בליכוד העבירו מסר לשותפות הקואליציוניות כי המפלגה מתנגדת לדרישה לשנות את "סעיף הנכד" בחוק השבות כחלק מההסכמים הקואליציוניים, למרות דרישה משותפת של כל מפלגות הקואליציה העתידית.

"סעיף הנכד" בחוק השבות מעניק זכות עלייה לארץ וקבלת אזרחות גם למי שהוא נכד של יהודי, גם אם העולה עצמו אינו יהודי. המפלגות שדורשות את לשנותו טוענות שהסעיף מאפשר פתח רחב מידי למי שאינם יהודים לעלות לארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר