מאבק מתוקשר

חבר הכנסת והשר המיועד יצחק וסרלאוף בהצעת חוק: הממשלה תבחר את השופטים

בהצעת החוק החדשה שהגיש הח"כ הטרי מעוצמה יהודית שצפוי להתמנות לשר בממשלת נתניהו השישית, הוא מבקש לתת לממשלה לבחור את נציגי עורכי הדין לוועדה לבחירת שופטים | ראש לשכת עורכי הדין: "איום חדש מבית היוצר של אבי מעוז" (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יצחק וסרלאוף ביום השבעתו לכנסת (צילום: אוליבייה פיטוסי - פלאש 90)

לא ממתינים להקמת הממשלה: חבר הכנסת הטרי יצחק וסרלאוף, מעוצמה יהודית, מי שמיועד מטעמה לכהן בתפקיד שר הנגב והגליל, הגיש היום (ראשון) הצעת חוק ראשונה ובה מבקש הח"כ להעניק לממשלה שני מועמדים לבחירת שופטים על חשבון שני נציגי לשכת עורכי הדין.

בהצעת החוק נימק וסרלאוף את הסיבה לדרישה: "לשכת עורכי הדין מייצגת גילדה מסויימת אשר ספק אם היא מייצגת את כלל הציבור בישראל".

וסרלאוף מדגיש כי המצב כיום בו ללשכת עורכי הדין יש כוח בוועדה למינוי שופטים יותר מלממשלה שנבחרה על ידי העם הוא אבסורדי והעוול דורש תיקון.

בתגובה להצעת החוק, תקף ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי את וסרלאוף וכינה אותו גזען וחשוך: "האיום החדש מבית היוצר של אבי מעוז ושותפיו האנטי דמוקרטים, שלפיו נציגי הלשכה בוועדה לבחירת שופטים יוחלפו בידי עסקנים פוליטיים קיצוניים, גזענים וחשוכים רק מוכיחים כמה חשוב ההרכב הנוכחי".

וסרלאוף שלא רגיל להישאר חייב הגיב למתקפה של חימי כנגדו: "השתלחות בוטה מסיתה ורדודה. חימי שכח שהריבון הוא העם ולא הגילדה אותה הוא מייצג".

חנוך מליבצקי // (יונתן זינדל/פלאש90)

חה"כ חנוך מילביצקי (הליכוד) הגיב בראיון לרדיו גלי ישראל לסערה שעוררו דבריו של ראש לשכת עורכי הדין אבי חימי: "האמירות של אבי חימי הן הקש האחרון".

כזכור, מליבצקי החל לבחון הקמה של גוף אשר יחליף את לשכת עורכי הדין וייקרא: "מועצת עורכי הדין" לטענתו, משום שלשכת עורכי הדין מייצגת גילדה מסויימת. "אני מקבל עשרות רבות של הודעות תמיכה מעורכי דין בישראל שתומכים בי במהלך הזה ורוצים שאלך עם זה עד הסוף".

מליבצקי הוסיף לתקוף את לשכת עורכי הדין: "לשכת עורכי הדין אמורה לקדם את ענייני עורכי הדין, ובפועל מדובר בגילדה". נציגי לשכת עורכי הדין בוועדה למינוי שופטים משמשים הזרוע הארוכה של השופטים בוועדה הזו. קיים תיאום בין אותה ׳עסקונה׳ שיושבת בלשכת עורכי הדין לבין שופטי בית המשפט העליון".

מליבצקי הוסיף והתייחס לעוול המשפטי שנגרם לאזרחים כיום: "מתי בפעם האחרונה ראית אמירה של מישהו מלשכת עורכי הדין בנושא העוול המשפטי שנגרם היום לכל מי שמגיש קובלנה אזרחית למדינה ישראל? היום בפחות משנתיים שנתיים וחצי אתה לא גומר תיק" האשים הח"כ הטרי מהליכוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר