כנס החלל הבינלאומי

הנשיא יצחק הרצוג באבו דאבי: "גורל האנושות טמון בחלל"

לאחר שסיים את ביקורו הנשיאותי בבחריין, דילג נשיא המדינה יצחק הרצוג לשכנה במפרץ הפרסי - איחוד האמירויות, שם השתתף ואף נאם בכנס החלל הבינלאומי שמתקיים באבו דאבי (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרצוג בכנס החלל הבינלאומי באבו דאבי (צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ)

נגמרו הבעיות בכדור הארץ: כנס החלל הבינלאומי התקיים השנה לראשונה בבירת איחוד האמירויות - אבו דאבי. את הכנס מארח נשיא האמירויות, השייח מוחמד בן זאיד, כשמטרתו של הכנס היא לאחד מנהיגי מדינות ותעשיות לדיון על האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני כלכלת החלל העולמית.

אורח הכבוד בכנס, שהחל היום (שני) היה נשיא מדינת ישראל, יצחק הרצוג אשר סיים אמש את ביקורו הראשון אי פעם של נשיא ישראלי במדינת בחריין, יחד עם רעייתו מיכל ואף נאם מעל הפודיום.

את דבריו פתח הנשיא באיחולים לבביים למלך בחריין שאירח אותו ואת רעייתו, כשמיד לאחר מכן עבר לנושא הכנס - החלל.

הרצוג הדגיש בפני משתתפי הכנס את החשיבות בחיים עצמם בכדור הארץ. "בעוד האנושות מתבוננת בכוכבים, ברצוני להשיב את הדיון בחזרה לכדור הארץ. הרי אני מאמין כי הבשורה הגדולה של חקר החלל טמונה לא רק בתגליות בכוכבי-לכת רחוקים, אלא גם בגילוי מחדש של הפוטנציאל שלנו לשיתופי פעולה, כאן ב"כוכב הכחול" שאנו קוראים לו בית" אמר הרצוג.

בדבריו כיוון הנשיא לבעיות האקולוגיות עימן מתמודדים מדינות העולם. "מספרים שבמשימות חלל בינלאומיות, ביומן הראשון, אסטרונאוטים מצביעים על המדינות שלהם. ביום השני, הם מצביעים על היבשות שלהם. וביום השלישי, הם רואים רק כדור ארץ אחד. מאות קילומטרים מעל הקרקע, הגבולות נעלמים, ובמקומם עולה מודעות עוצמתית שכולנו חולקים כדור ארץ אחד, ועל כולנו מוטלת חובה משותפת לשמרו" אמר הרצוג.

"בדיוק כפי שהגבולות נעלמים כאשר כדור הארץ נצפה ממרומים, כך גם עלינו לעבוד מבעד לחלוקות הללו על מנת להיאבק במשבר האקלים, המהווה איום על כולנו".

הרצוג עבר להציג בפני הנוכחים את הישגיה של מדינת ישראל בתחום חקר החלל תוך שהוא מפרגן למארחים האמירתיים: "אני גאה בשיתוף הפעולה ההדוק של ישראל עם נאס"א, סוכנות החלל האירופית, ומקבילינו בצרפת, איטליה, גרמניה, יפן, ברזיל, ועוד מדינות רבות. אך אני מתגאה במיוחד בשותפות המתהווה שלנו בתחום החלל עם איחוד האמירויות. מדינותינו מובילות את המרחב אל עבר גבולות חדשים בחלל, ומותירות חותם על ההיסטוריה".

"כולנו התרשמנו עמוקות מהישגיה של תוכנית החלל האמירותית, כולל משימת מאדים. היא מהווה שותפה מושלמת לישראל, מובילה עולמית בתחומי הטכנולוגיות ללוויינים מיניאטורים, לצילומים ברזולוציה גבוהה, ואבטחת סייבר בחלל" סיים הרצוג את נאומו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר