נערכים להצבעה

יביכו את נתניהו? הקרב במפלגת הליכוד על יו"ר הכנסת

האם דודי אמסלם יקבל את התפקיד או שנתניהו ינסה להביא מועמד חלופי? במפלגת הליכוד יש מי שנערך להצבעה חשאית, בו יביכו את נתניהו בהצבעה על זהות המועמד ליו"ר הכנסת (פוליטי)

שלומי זייבלד | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

במקביל לקרב המתנהל בתוך מפלגת הליכוד על תפקידי השרים בממשלה הבאה, בכירים רבים מעוניינים לקבל דווקא את תפקיד יו"ר הכנסת היוקרתי.

המועמדים הרלוונטיים, הם אמיר אוחנה - במקרה ולא ימונה לשר החוץ, דודי אמסלם - שכבר הבין כי לא ימונה לשר המשפטים, ונוספים המעוניינים בתפקיד, בהם דני דנון, לשעבר השגריר באו"ם ואופיר אקוניס.

נתניהו ביצע שורה של התייעצויות, כולל בסוף השבוע האחרון, אך עדיין לא הגיע למסקנה סופית מי המועמד מטעמו, וטרם בישר על כך לאיש.

ההצבעה בכנסת תיערך ביום שני, ועד אז נתניהו צריך להודיע על המועמד שלו, שגם אמור להצליח להיבחר בתוך סיעת הליכוד, במידה ויהיו מספר מועמדים לתפקיד.

בינתיים, המועמד דודי אמסלם הזוכה לתמיכה רבה בליכוד, עשוי להיות המנצח כאשר גם נתניהו מעוניין בו ובכך לפרק את סיעת המורדים של ישראל כץ.

מהצד השני, מכיוון וכדי להחליף את אמסלם באמצע הקדנציה יהיה צורך ברוב גדול של 90 ח"כים, ואמסלם אינו דמות ממלכתית, יש מי שמנסה למנוע מנתניהו את מינויו.

במקרה כזה, מפרסם הערב מיכאל שמש בכאן 11, כי במפלגה נערכים לתרחיש שבו נתניהו יחליט "להצניח" מועמד מטעמו ברגע האחרון.

כמה חברי כנסת בליכוד שוקלים בשל כך להגיש בקשה לבחירות חשאיות בהצבעה על המינוי - מה שעשוי להביך את נתניהו, שעשוי אף להפסיד בהצבעה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר