זעם בליכוד

למרות שכבר חתם על הסכם קואליציוני: בן גביר בדרישה חדשה - מעוניין בזכות ווטו בוועדת שרים לענייני חקיקה

במפלגת השלטון זועמים הערב - על הנסיגה הפתאומית של השר לביטחון לאומי המיועד, חבר הכנסת איתמר בן גביר, בעקבות האיום החדש שהציב ואומרים: "הגיע הזמן שיתבגר" (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
חוזר בו? בן גביר בדרכו לאחת משיחות המו"מ הקואליציוני במטה הליכוד (צילום: גדעון מרקוביץ'/פלאש90)

מה שלא הולך בקושי - הולך יותר בקושי: דיווחים על נסיגה בהבנות בין הליכוד לעוצמה יהודית. לפי הדיווח במהדורה המרכזית הערב (ראשון) של חדשות 13, חלה נסיגה משמעותית בהתקדמות המו"מ הקואליציוני בין איתמר בן גביר ליו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

השניים, נפגשו לארוחת צהריים ע"מ להתקדם לקראת הסכם סופי בין המפלגות כאשר נתניהו הופתע מדרישתו החדשה של בן גביר - זכות ווטו בוועדת שרים לענייני חקיקה. מטרת זכות הווטו הינה לוודא את יכולתו של בן גביר לקדם חוקים כאשר שוט הווטו יונף על כל מפלגה ש'תתקע' חוקים אותם ירצה השר המיועד לקדם. משמעות הווטו: "אם לא יקודמו חוקים שלי - לא יקודמו חוקים שלכם".

לדברי גורם בכיר בליכוד, בן גביר הצהיר כי ללא זכות הווטו אותה הציב לפתע כדרישה קואליציונית, לא יהיה הסכם בין המפלגות. כזכור, הנשיא הרצוג האריך את המנדט אותו נתן לנתניהו להרכבת הממשלה רק בעשרה ימים מתוך הארבעה עשר המותרים לו לפי החוק ונתניהו במירוץ כנגד הזמן כאשר עוד לא נסגרו כל הקצוות עם המפלגות החרדיות בדגש על יהדות התורה, שלא לדבר על כאבי הראש הצפויים לו במפלגתו שלו - הליכוד.

אותו גורם בליכוד נשמע נזעם ואף טען כי הגיע הזמן שבן גביר יבין כי זאת לא צורת התנהלות ראויה במו"מ קואליציוני. הוא אף הוסיף כי על בן גביר "להתבגר".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר בתגובה לידיעה כי אין מדובר בדרישות של כיבודים אלא בדרישות אידיאולוגיות בלבד אותן על הליכוד לכבד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר