מיקי לוי דמע • צפו

גוש הימין הצליח להדיח את מיקי לוי | היו"ר הנכנס: "נחזק את הכנסת ונדאג למשילות"

43 ימים לאחר ניצחון גוש הימין, הצליחו חברי הקואליציה העתידית להדיח את יו"ר הכנסת מיקי לוי ולמנות במקומו את מקורבו של נתניהו, יריב לוין, שאמר בנאומו הראשון כיו"ר: "משילות היא כלי חשוב בדמוקרטיה" | וגם: מדוע היו"ר היוצא דמע בעת נאומו של חברו למפלגה | צפו (חדשות, פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
החלפת יו"ר הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

אחרי שחלפו 43 ימים מאז הבחירות לכנסת, הקואליציה העתידית נוחלת ניצחון ראשון ומאוחר, כאשר הצליחו להדיח את יושב ראש הכנסת היוצאת מיקי לוי.

לתפקיד יו"ר הכנסת התמודדו שלושה מועמדים, שניים מהאופוזיציה העתידית - חברת הכנסת בן ארי וחבר הכנסת איימן עודה, מטעם הקואליציה העתידית התמודד לתפקיד מי שאמור לקבל את תפקיד שר המשפטים ונחשב לאיש הכי מקורב לנתניהו - חה"כ יריב לוין.

מליאת הכנסת קיימה הצבעה שהסתיימה לפני דקות (שלישי) על בחירת יו"ר הכנסת ה-25, ובחרה בח"כ יריב לוין לתפקיד. בחבר הכנסת יריב לוין תמכו 64 חברי כנסת. בחברת הכנסת מירב בן ארי תמכו 45 חברי כנסת. בחבר הכנסת איימן עודה תמכו 5 חברי כנסת.

לוין נבחר ליו"ר

לאחר ההצבעה, מיקי לוי עזב את כס היושב ראש והעביר את הפטיש לחבר הכנסת יריב לוין, שלפחות לעת עתה מדובר במינוי זמני עד להקמת הממשלה.

לוין התיישב על כס היו"ר ואמר: "אני מודה ליושב ראש הכנסת העשרים וארבע, חבר הכנסת מיקי לוי. חברות וחברי הכנסת, אני מבקש להודות לכם על האמון שניתן בי. אני מבקש לומר תודה מיוחדת לך, אדוני ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, על הזכות ללכת עמך בדרך משותפת ארוכת שנים ועל האמון האישי והגיבוי יוצא הדופן שאני מקבל ממך".

לאחר הפתיחה המתבקשת אמר לוין: "מכובדיי חברי הכנסת, אעשה ככל יכולתי על מנת למלא גם את שליחותי זו, בדרך שחינכו אותי הוריי, גאיל זכרה לברכה ואריה יבדל לחיים ארוכים. דרך של מחוייבות מוחלטת לעם ישראל, למורשת אבותינו ולמימוש זכותנו שאינה ניתנת לערעור על ארץ ישראל. אעשה זאת מתוך הכרה עמוקה בחשיבותה של הכנסת, כבית לאזרחי ישראל כולם, ובפרט לחלשים שבהם, כפי שלימד אותי חמי היקר חבר הכנסת יעקב שמאי זכרונו לברכה".

מיקי לוי מאחל הצלחה ללוין

"חברות וחברי הכנסת, לא הייתי יכול לעשות דבר מפעילותי הציבורית ללא תמיכתה ועזרתה של אשתי יפעת, וללא הגיבוי שאני מקבל מילדיי עידן, ניב ועדי. תודתי העמוקה ואהבתי הרבה, נתונות להם. אני תקווה כי הכנסת ה-25 תהא כנסת אשר תמלא את ימיה וכי תקום בישראל בקרוב ממשלה יציבה. נידרש לעשות מאמץ משותף על מנת לחזק את מעמדה של הכנסת כרשות המחוקקת, מעמד אשר נפגע מאוד בתקופה האחרונה. נידרש להבטיח כי המנדט שניתן לנו על ידי הציבור אכן ימומש, וכי תתקיים משילות שהיא ביטוי חשוב והכרחי של השיטה הדמוקרטית".

"זכינו כי מתאפשר לנו לכהן בכנסת כנציגי העם כולו. פעולתנו כאן מתבצעת גם בזכות עבודתם המסורה של כלל עובדי הכנסת, אשר תודתנו נתונה להם. אני מבקש להביע את תודתי גם לצוות המצויין העובד עמי מזה שנים. מחכים לנו בימים הקרובים ימי עבודה עמוסים ביותר. אני מבקש להתייחס לסדר היום הצפוי, על פי הידוע כרגע. אנחנו נצא עכשיו להפסקה, במהלכה אני מבקש לזמן את חברי נשיאות הכנסת לישיבה בעוד שעה בלשכתי. כמו כן תתקיים ישיבה של הוועדה המסדרת בהתאם לסדר היום ולוחות הזמנים שפורסמו על ידה".

לסיום אמר לפיד: "ישיבת המליאה תחודש בהודעה של חצי שעה מראש, לשם דיון בהצעות חוק בקריאה טרומית, ככל שהדבר יאושר על ידי נשיאות הכנסת ובכפוף למתן פטור מחובת הנחה על ידי הוועדה המסדרת".

קודם להצבעה, חברו של מיקי לוי, שר הרווחה היוצא מאיר כהן - מיש עתיד נפרד ממנו ואמר: "היה בריא ומאושר, ותודה ענקית על היותך חבר אמת, ובעיקר על היותך אוהב המדינה הזאת, אוהב את ירושלים, אוהב את נצח ישראל. אוהב אותך מאוד, מיקי יקירי, תודה רבה".

דבריו הנרגשים של מאיר כהן

‏בסיום, בקואליציה היוצאת מחאו כפיים - מיקי לוי שדמע והיה נרגש מהדברים וקרא לעבר חבריו: "אני מתנגד למחיאות כפיים במליאה".

לאחר נאומו של יריב לוין, מליאת הכנסת יצאה להפסקה קצרה, וראש הממשלה המיועד נתניהו, נכנס לפגישה עם יריב לוין בלשכת יו"ר הכנסת.

לוין ונתניהו, כעת בלשכת היו"ר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר