"אין יותר קבוע מזמני"

יריב לוין מונה ליו"ר הכנסת - אך בליכוד מעריכים: "יישאר בתפקיד"

64 חברי כנסת בחרו בח"כ יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו הצהיר כי מדובר במינוי זמני - אך האם לוין יישאר בתפקיד כל הקדנציה? | בליכוד מעריכים שכן, הן לאור העובדה שיתקשה להביל את הרפורמות המשפטיות שתכנן והן בשל הקושי של נתניהו להחליט את מי למנות לתפקיד (פוליטי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
יריב לוין בתפקידו כיו"ר הכנסת (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת )

"זמני מאוד", כך אמר ראש הממשלה המיועד, בנימין נתניהו, היום (שלישי) בנאומו בכנסת, באשר למינויו של יריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת, במקום מיקי לוי שהודח ברוב קולות.

אלא שבליכוד, מפלגת השלטון, כך לפי הדיווח של יובל קרני ב-ynet, יש מי שמעריכים כי ה"זמני" יהפוך לקבוע, וכי לוין, שעמד בראש צוות המשא ומתן של הליכוד - יישאר בתפקיד יו"ר הכנסת, לאורך הקדנציה הקרובה.

בחירת לוין ליו"ר הכנסת (צילום: ערוץ כנסת)

הסיבה לך היא בראש וראשונה העובדה שיריב לוין שוקל לוותר לכאורה על תיק המשפטים, לאחר שככל-הנראה לא יצליח לממש את כל הרפורמות שתכנן במערכת המשפט.

"לוין מנסה לברוח מתיק המשפטים", מצטט יובל קרני חבר בסיעת הליכוד. "אתה אומר לו תיק המשפטים – הוא חושב שאתה מקלל אותו".

בנוסף, נתניהו מתקשה להחליט את מי הוא רוצה לראות בתפקיד יו"ר הכנסת, והמריבות בליכוד על התפקיד הרקיעו שחקים, כך שהוא בחר למנות את יריב לוין לתפקיד, תחילה באופן זמני עם אפשרות הפיכת המינוי לקבוע בשל הנסיבות.

נתניהו ולוין, לאחר המינוי

במערכת הפוליטית מצביעים גם על קבלת הפנים החמימה שעשו ללוין לאחר בחירתו לתפקיד, המעידים כי לא מדובר במינוי זמני.

בנאומו במליאת הכנסת, לוין לא הזכיר כי מדובר במינוי זמני, ואמר: "ברות וחברי הכנסת, אני מבקש להודות לכם על האמון שניתן בי. אני מבקש לומר תודה מיוחדת לך, אדוני ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, על הזכות ללכת עמך בדרך משותפת ארוכת שנים ועל האמון האישי והגיבוי יוצא הדופן שאני מקבל ממך.

"מכובדיי חברי הכנסת, אעשה ככל יכולתי על מנת למלא גם את שליחותי זו, בדרך שחינכו אותי הוריי, גאיל זכרה לברכה ואריה יבדל לחיים ארוכים. דרך של מחוייבות מוחלטת לעם ישראל, למורשת אבותינו ולמימוש זכותנו שאינה ניתנת לערעור על ארץ ישראל. אעשה זאת מתוך הכרה עמוקה בחשיבותה של הכנסת, כבית לאזרחי ישראל כולם, ובפרט לחלשים שבהם, כפי שלימד אותי חמי היקר חבר הכנסת יעקב שמאי זכרונו לברכה".

יריב לוין ומיקי לוי (צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת )

נתניהו, לעומתו, כאמור, הזכיר כי מדובר במינוי זמני ואמר: "אני מבקש לברך את חברינו יריב לוין, על הנכונות להתייצב בשבועיים הללו או כמה זמן שזה ייקח, בתפקיד הזה".

יצוין כי לוין התחייב להתפטר לפני השבעת הממשלה כדי למנות יו"ר קבוע, אך גם אם כך יקרה, הערכה היא שבמידה ולוין יהיה מועמדו של נתניהו לתפקיד - הוא ייבחר לכך בשנית, חרף הצהרתו של ח"כ דני דנון שהודיע כי בכל מקרה יתמודד לתפקיד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר