רגע לפני שמחליף את בר לב

"מנסה להסתיר": בן גביר הביך את מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים

במהלך דיון בכנסת הביך השר לביטחון הפנים המיועד איתמר בן גביר את מנכ"ל המשרד הנוכחי ואמר כי המנכ"ל מסתיר ממנו מידע (חדשות פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |

מבוכה למנכ"ל המשרד: היום (חמישי), התקיים דיון נוסף בוועדה המיוחדת בכנסת בראשות אופיר כץ (הליכוד) על 'חוק בן גביר' - הרחבת סמכויות השר הנכנס למשרד לביטחון לאומי. מנכ"ל המשרד לביטחון פנים, תומר לוטן נאם בדיון וטען כי הרחבת הסמכויות כפי שדורש בן גביר תפגע ביעילותה של המשטרה. בכך תמך לוטן בעמדת אלשיך כפי שפורסמה ב"כיכר השבת" ובעמדת השר היוצא עומר בר לב.

לוטן תקף את גביר וטען כי הוא מאשים את המפכ"ל בהאשמות שווא בענין רכש המסוקים. כוונתו לדברי בן גביר שהאשים את המפכ"ל בבזבזנות. בן גביר טען כי המפכ"ל הזמין ארבעה מסוקי 'בלק הוק' לשירותו האישי. "התקציב הזה צריך ללכת לקצינים, לא למסוקים" האשים בן גביר.

לוטן התעקש ואף הציג מסמך המחזק את טענותיו של המפכ"ל כי המסוקים הוזמנו לצורך כיבוי והצלה ומיועדות בכלל למערך שירות כיבוי האש כחלק מהפקת הלקחים מאסון הכרמל. בן גביר לא הסכים עם זה וטען כי אם אכן זה כך, ההזמנה היתה צריכה להתבצע ע"י מערכך כיבוי האש ולא ע"י המשטרה.

ארבעה מסוקים חדשים. מסוק מדגם בלק הוק (צילום: חיים אזולאי /Flash90)

"אני מקווה שאין לכם מגרסה":בן גביר לא הסתפק בכך והביך בדיון את המנכ"ל תומר לוטן: "בענין המסוקים, אני יודע שביקשת מאנשים לא לדבר איתי על כך. ניסית להסתיר את המידע. אבל מה לעשות, אנשים במשרד כן מדברים איתי והן סיפרו לי את האמת. גם את העובדה שביקשת שלא לשוחח עימי. אני מקווה שאין לכם שם מגרסה במשרד" אמר השר המיועד.

המאבק של בן גביר עם צמרת המשטרה בדימוס ובהווה לא דועך בשלב זה של הדיונים. מוקדם יותר בבוקר נאם בפני חברי הוועדה המפכ"ל לשעבר משה קראדי וטען כי דרישותיו של בן גביר מלמדות על כך שהוא מקבל עצות מקצינים שאינם מכירים את עבודות המפכ"ל. קראדי עומד בראש פורום המפכ"לים והניצבים בדימוס.

אולם בסביבת בן גביר מבהירים כי הוא אינו מוכן להתקפל מדרישותיו להרחבת הסמכויות. "הרבה יעצו לי שלא לקחת את התפקיד הזה" סיפר בן גביר. "אבל החלטתי שאני רוצה לתקן את הביטחון האישי במדינה. ללא הרחבת סמכויותי כשר - הדבר לא יתאפשר".

מבוכה בוועדה. תומר לוטן (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

אמש (רביעי) התחוללה סנסציה נוספת בדיוני הוועדה המיוחדת לתיקון חוק המשטרה (חוק בן גביר) כאשר בר לב, השר היוצא חשף מסמך משטרתי סודי בדיונים למרות הפצרות מצד קצינים בכירים שנכחו בדיון שלא לעשות זאת. בר לב התעקש בטענה כי הוא בעצמו חיבר את המסמך. גורמים בכירים במשטרה תקפו את ההדלפה של בר לב וטענו כי הוא סיכן את עבודת המשטרה.

לא מפסיק לחשוף. בר לב (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

במסמך אותו חשף בר לב היתה הוראתו הישירה שלא להשתמש ברימוני הלם בהר הבית. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי שנכח בדיון הפציר בבר לב שלא לקרוא את המסמך כולו.

כזכור, אין זאת הפעם הראשונה שבר לב חושף מידע סודי. לפני מספר חודשים, חשף בר לב את העובדה כי פקודו, ברק שרעבי הי"ד, נפל בסוריה. בעקבות החשיפה, התירה הצנזורה באופן רשמי לפרסם את עובדת נפילתו של ברק הי"ד בסוריה בשנת 1984.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר