ממליץ על עסקת טיעון

נתניהו נגד מפכ"ל המשטרה לשעבר: "הוא אפילו לא מתנצל"

אלשיך המליץ לפרקליטות לחתום על העסקה עם נתניהו, וראש הממשלה המיועד הגיב: "הוא אפילו לא מתנצל". קרעי: "התיקים קורסים" (פוליטיקה)

איצלה כץ | כיכר השבת |
ממליץ לו לפרוש. אלשיך עם יורשו (צילום: יונתן זינדל ותומר נויברג, פלאש 90)

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רב ניצב רוני אלשיך, מספק הערב (שלישי) מספר אמירות דרמטיות בראיון אותו העניק למהדורה המרכזית של חדשות N12. בדבריו התייחס המפכ"ל בדימוס לחוקי בן גביר המעניקים סמכויות נרחבות לשר הממונה על המשטרה - השר לביטחון לאומי.

"אם החוק באמת ישונה, זה אומר שהמפכ"ל יהפוך למפכ"ל של מפלגה ולא של המשטרה. במקרה כזה אני ממליץ לשבתאי לפרוש מתפקידו", אמר אלשיך בראיון. "לחוק הזה ישנה עוד בעיה. הוא יגרום להקמת מיליציות פרטיות ממי שיקבל שיטור חסר. זה יוביל לאיבוד אמון הציבור במשטרה", הוסיף.

השר המיועד עם המפכ"ל (צילום: יונתן זינדל/פלאש 90)

אלשיך גם טען כי החוק מיותר. לדבריו, גם כיום ישנה לשר הממונה השפעה על פעילות המשטרה בשטח. "אני עבדתי תחת השר גלעד ארדן. הוא בהחלט השפיע על מדיניות וקידם את השיטור הרגלי" טען המפכ"ל בדימוס. "השר לביטחון פנים יכול לעסוק בבניין הכוח, להביא משאבים למשטרה, לכוון את המדיניות הכללית שלה" הוסיף.

אלשיך תקף בחריפות את כוונותיו של בן גביר. "הטענה שלו שהוא רוצה להיות שר המשטרה לפחות כמו ששר הביטחון הוא שר הצבא מראה על חוסר באינטליגנטיות שלו" אמר. "ברגע שאכיפת החוק נתונה בידי גורם פוליטי כלשהו, ולא משנה מאיפה הוא בא, גם אם היה בא מהמרכז, ולא מהימין או מהשמאל - כל מי שלא מזדהה איתו פוליטית - מרגיש שהמשטרה היא לא שלו" הוסיף.

אלשיך טען כי בשנתיים האחרונות המשטרה סבלה מהזנחה של הממשלה. "יש ממלא מקום שכל הזמן צריך להאריך לו את הכהונה, זה לא מאפשר לו להתוות מדיניות, זה לא מאפשר לו בנין כוח. יש הרבה כיסאות ריקים במשטרה כי אנשים לא רואים את התוחלת. צריך להביא משאבים למשטרה וכוח" הוסיף.

ממליץ ללכת לעסקת טיעון (צילום: Basel Awidat/Flash90)

אלשיך גם התייחס לתיקי נתניהו והפתיע באמירה מעניינת: "אני חושב שהפרקליטות צריכה לחתור לעסקת טיעון עם נתניהו". אלשיך נימק: "אני חושב שהמערכת עדיין לא בשלה להעמיד לדין ראש ממשלה מכהן. אלשיך הוסיף וטען כי הוא סומך על עבודת הפרקליטות "ואף אם נעשו טעויות, היו אלו טעויות של תום לב. בסוף גם הם בני אדם".

אלשיך גיבה את מערכת המשפט וטען כי "יש שופטים בירושלים". לטענתו, אם אכן בוצעו כשלים בתיקי נתניהו, הרי שהשופטים יזהו אותם ויתייחסו אליהם. הם לא יתעלמו מזה.

בליכוד הגיבו לראיון של אלשיך. רוה"מ המיועד, חבר הכנסת בנימין נתניהו הגיב בקצרה: "אלשיך אפילו לא מתנצל". חבר הכנסת שלמה קרעי הגיב לאמירה של אלשיך בנוגע לעסקת הטיעון מול נתניהו: "ברור שהוא רוצה עסקה. הכל מתגלה, התיקים קורסים, והוא מפחד לעורו מוועדת החקירה שעוד תגיע בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר