נתניהו הבטיח: "הממשלה תשרוד"

האתגר הראשון לשרידות הממשלה: מה יעשה נתניהו עם מורדי הליכוד?

דני דנון שסירב להצעות שקיבל מנתניהו אחרי כישלון האולטימטום שלו, נצפה כבר משוחח עם זאב אלקין. נתניהו עדיין מנסה לנהל מגעים עם המורדים, אותם השפיל כדי לנקום בכל מי שערער על מעמדו ואיים עליו - אך כעת הם נחוצים להצלחת הממשלה (פוליטי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מיד אחרי השבעת הממשלה ה-37 אתמול, הממשלה השישית בראשה עומד בנימין נתניהו, התחייב ראש הממשלה כי הממשלה בראשותו תחזיק "הרבה יותר זמן ממה שחושבים".

בינתיים, הוא חייב להתמודד עם האתגר הראשון והמשמעותי של המורדים בליכוד, אותם דרס בעת חלוקת התיקים כנקמה על התנהלותם מולו, אך כעת הם נחוצים בהצבעות בכנת עם הקואליציה.

יולי אדלשטיין נשאר מחוץ לממשלה ואולי ימונה ליו"ר וועדת החוץ והביטחון היוקרתית; ניר ברקת שקיבל בעבר הבטחה לתיק האוצר נשלח לתיק הכלכלה וישראל כ"ץ נאלץ לפתוח את הקדנציה במשרד האנרגיה.

אך אלו לפחות קיבלו תפקיד: המורדים המשמעותיים יותר הם דודי אמסלם שנותר ח"כ אחרי שהאולטימטום שלו לקבלת משרד המשפטים או יו"ר הכנסת נדחתה.

דוד ביטן שעובר התעללות מצד לשכת נתניהו ועדיין אינו יודע האם יקבל את מבוקשו, את ראשות ועדת הכלכלה או שיישאר ח"כ מן המניין.

דני דנון, שגם הוא הודיע בעבר על התמודדות מול נתניהו נותר כרגע ח"כ רגיל אחרי שגם האולטימטום שלו לקבלת יו"ר הכנסת נדחתה.

בסך הכל, כל מי שאיים על נתניהו, או באמצעות דרישות למשרות בכירות או באמצעות ערעור על מנהיגותו והצהרות על התמודדות לראשות המפלגה - ירד דרגה.

הפרשן מתי טוכפלד כותב בטורו ב'ישראל היום' כי במזנון הכנסת, שם אסור לצלם ולא להקליט. שם הרגיש אתמול בנוח זאב אלקין, מראשי האופוזיציה, לתפוס לשיחה חשודה את דני דנון, ממאוכזבי הליכוד שנותר מחוץ לשולחן הממשלה. שם ישבו יחדיו נפגעי נתניהו דנון, אמסלם ואדלשטיין בפגישה חטופה שאומרת הרבה, ובעיקר מזינה ספקולציות רבות בקרב הסקרנים שחזו בה.

כעת, כדי לשרוד ובלי בעיות בהצבעות בכנסת, נתניהו לא יכול לאפשר לעצמו רביעיית מורדים בתוך הליכוד, שמעמידים בסכנה את הרוב של 64 חברי הכנסת של הקואליציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר