טקס חילופין סוער

נאום לוחמני של בר לב, בן גביר לחץ את ידו והגיב: "הגיע הזמן לטפל גם ביהודים אנרכיסטים"

עומר בר לב לחץ את ידו של איתמר בן גביר, בטקס החילופין במשרד לביטחון לאומי אך לא הביט לעברו. בר לב נשא נאום לוחמני וקרא למפקדים לעמוד כ"סלע איתן מול הרוחות המנשבות" • השר הנכנס בנאומו: "כל מחבל שיבקש לפגוע בכם - דמו בראשו, ואני אתן לכם את כל הגיבוי במלחמה הזאת" (חדשות פוליטיקה בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

טקס חילופי שרים סוער נערך היום (ראשון) במשרד לביטחון לאומי, במעמד השר הנכנס איתמר בן גביר, השר היוצא לביטחון הפנים עמר בר לב, מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי, נציבת שירות בתי הסוהר רב גונדר קטי פרי, ראש הרשות להגנה על עדים תת-ניצב בדימוס אבי נוימן ומכובדים נוספים.

במהלך הטקס הלין השר היוצא עמר בר לב כי הוא מאוים על ידי יהודים בגלל שדיבר על אלימות מצד מתנחלים: "לאן הגענו? אזרחים מאיימים לפגוע בי". בתגובה השיב לו בן גביר: "בוא תדבר עם אילה אשתי ועם הילדים שלי, ותגלה שכמעט מדי שבוע אנחנו מקבלים תמונות של סכינים מדממים וקריאות לרצוח אותי, פעם אחר פעם - לא רק מאויבי ישראל אלא גם מיהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם".

לדברי בן גביר בנאומו, "מדי יום יש מאות אירועים של יידוי אבנים כלפי תושבי יהודה ושומרון, בירושלים, בנגב ובגליל כלפי יהודים כי הם יהודים". עוד אמר בן גביר לבר לב כי הוא מודה על לו על תרומתו למדינה למרות כל חילוקי הדעות ביניהם.

בטקס נראו השר הנכנס והיוצא לוחצים ידיים אך לא מביטים האחד בפניו של השני, זאת בצל המתיחות הארוכה בין שני הפוליטיקאים.

במהלך הטקס אמר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "שיהיה ברור לכל מי שרוצה לפָגֵעַ, שהוא ימצא שכוחות הביטחון שלנו עוצמתיים וממוקדים ויודעים לשמור על עצמם, ושיהיה ברור שאיש כוחות הביטחון שמגן על חייו מקבל גיבוי מלא לזה.

"חשוב לי לנצל את הבמה הזאת כדי לומר לכם שוטרים, לוחמים, וכל מי שנלחם בטרור. כל מחבל שיבקש לפגוע בכם – דמו בראשו, ואני אתן לכם את כל הגיבוי במלחמה הזאת. הגיבוי הזה הוא לא רק עבורכם, אלא בשביל הילדים והמשפחות של כולנו, שמגיע להם להסתובב כאן בבטחה".

הממשלה נכנסת לתפקידה

מוקדם יותר היום התקיים טקס חילופי שרים גם במשרד האוצר, במעמד השר הנכנס סמוטריץ' ושר האוצר היוצא ליברמן. ליברמן אמר כי הוא מודה לעובדי משרד האוצר: "זה משרד ייחודי, אין כאלה אנשים. אנחנו ישבנו עכשיו שעה שלמה, כל אחד בא עם מחברת גדולה, אם תצטרך עוד זמן אני לרשותך. תמיד אמרתי לחברה פה שאין רווחה בלי רווחים".

עוד אמר ליברמן: "אין מדינה ענייה עם מערכת רווחה מפותחת. צריך לייצר הרבה הכנסות. שר האוצר לא שומר על הקופה, תפקידו הראשון זה לייצר הרבה הכנסות. האתגרים שמחכים לך הם אתגרים אדירים, הדבר הראשון זה התקציב ההמשכי. תעבוד עם אנשי משרד האוצר".

(משרד האוצר)

קודם לכן עקץ ליברמן: "בלי קמח אין תורה - ועם הדרישות חייבים הרבה קמח". סמוטריץ' הגיב: "יש לי מחויבות אחת בלבד - לכלכלת ישראל ואזרחי ישראל".

גם במשרד הפנים נערך טקס חילופים בין השרים. במעמד במשרד הפנים נפרדו עובדי המשרד מגב' איילת שקד, שרת הפנים היוצאת וקיבלו את פני השר הנכנס, חה"כ הרב אריה מכלוף דרעי ואת סגן שר הפנים, חה"כ משה ארבל.

במשרד המשפטים התקיימה העברה רשמית של המשרד בין סגן ראש הממשלה ושר המשפטים הנכנס, ח״כ יריב לוין, ושר המשפטים היוצא, ח״כ גדעון סער, ללא טקס חגיגי. כמו כן נערכה פגישת חפיפה בין שרת התחבורה והבטיחות בדרכים ח״כ תא״ל (במיל׳) מירי רגב, לבין השרה היוצאת ח״כ מרב מיכאלי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר