באיחור של 5 ימים • צפו

התנגדות האדמו"רים הוסרה: השר מאיר פרוש הצהיר אמונים

לאחר שהאדמו"רים הסירו את התנגדותם ומינויו אושר בממשלה, הצהיר היום השר לירושלים ומסורת מאיר פרוש אמונים במליאת הכנסת (פוליטיקה TV)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
פרוש מצהיר אמונים, היום (צילום: באדיבות ערוץ הכנסת)

חבר הכנסת מאיר פרוש מיהדות התורה, והחל מהיום (שלישי) השר לירושלים ומסורת, הצהיר היום אמונים למדינת ישראל כחבר הממשלה. "בעזרת השם יתברך", פתח את הצהרתו, "אני מאיר פרוש בן ר' מנחם וברכה מתחייב כחבר הממשלה לשמור אמונים למדינה ולחוקיה".

הצהרת האמונים של פרוש הגיעה כחמישה ימים אחר השבעת הממשלה, בטקס חגיגי בכנסת ביום חמישי שעבר. אתמול, יום שני, אושר מינויו בסבב טלפונים בין שרי הממשלה.

ל'כיכר השבת' נודע כי לאור התנגדותם של חלק מהאדמו"רים למינויו לתפקיד, פנה בתחילת השבוע פרוש לוועדת החקירה הממלכתית לאסון מירון - שקבעה כי על הממשלה למנות שר שיהיה ממונה על ההילולה - וביקש לאפשר לו להיות ממונה על ההילולא גם כשיחזיק בתפקיד סגן שר.

אלא שהוועדה דחתה והתעקשה כי בהתאם למסקנות הביניים, מי שיהיה אחראי על ההילולה הוא דווקא שר מכהן, ולאור כך חלק מהאדמו"רים שהתנגדו, אישרו לו לקחת על את תפקיד השר בכדי שיוכל להיות אחראי על ההילולה.

ביום ראשון דיווח יהודה שלזינגר ב'ישראל היום' כי במזכירות הממשלה חיפשו לאורך היום את מאיר פרוש, בניסיון לקבל תשובה האם בכוונתו להתמנות לתפקיד שר או סגן שר, אך לא הצליחו לתפוס אותו בטלפון.

אתמול, הוא הודיע לראש הממשלה בנימין נתניהו על החלטתו הסופית להתמנות לשר והמינוי הובא לאישור הממשלה, והיום כאמור הוא הצהיר אמונים.

צפו בוידאו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר