באיחור של שבוע

פינדרוס חוזר: גולדקנופף הגיש את התפטרותו מהכנסת

לאחר שבכל מפלגות הקואליציה כבר מימשו את החוק הנורווגי, גם ביהדות התורה צפויים היום לממשו אם כי באיחור של שבוע. גולדקנופף, שהגיש היום את התפטרותו מהכנסת, יפנה את מקומו למספר 8 ברשימה - יצחק פינדרוס (פוליטי, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
זה יוצא וזה נכנס. גולדקנופף מגיש את מכתב ההתפטרות ליו"ר הכנסת (צילום: ללא קרדיט)

בסיעת 'דגל התורה' המתינו בדריכות ואף בחוסר סבלנות למימוש ההסכם החתום בין הסיעה החסידית ביהדות התורה - 'אגודת ישראל' המחייב את השרים מהסיעה לפרוש מתפקידם כברי כנסת על מנת לאפשר לחבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס להיכנס לכנסת, זאת במסגרת החוק הנורווגי.

בעוד שמפלגות הקואליציה השונות מיהרו לממש את החוק הנורווגי ושרים רבים מהליכוד, שס, והציונות הדתית התפטרו, דווקא בסיעה שהתחייבה על כך טרם הגשת הרשימות התמהמהו משום מה לממשו. בהסכם ההליכה המשותפת שנחתם בין שתי הסיעות, התחייבה אגודת ישראל במפורש כי שריה וסגניה יתפטרו על מנת לאפשר לבאים בתור ברשימת יהדות התורה להיכנס לכנסת.

נציגי יהדות התורה באירוע סיום יום הבחירות בבני ברק (צילום: אריה לייב אברהמס/פלאש 90)

גורם ב'דגל התורה', זעם השבוע בשיחה ל'כיכר השבת' על ההתמהמהות של אגודת ישראל לפרוש אולם התירוץ הרשמי היה כי תמונת השרים והסגנים טרם הובררה עד הסוף, זאת בשל ההתמהמהות בהשבעת פרוש לשר. אולם השר פרוש התמנה אמש והושבע לכהן כשר ובשל כך, כאמור, התירוצים נגמרו.

היום (רביעי) הגיש שר השיכון והבינוי חבר הכנסת יצחק גולדקנופף את התפטרותו מתפקידו כחבר כנסת. בעוד 48 שעות התפטרותו תיכנס לתוקף וחבר הכנסת לשעבר מ'דגל התורה' - יצחק פינדרוס יושבע כבר השבוע לכהן כחבר כנסת. במקביל, מונה היום (רביעי) חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה לכהן כסגן שר במשרד התחבורה - מהלך שיאפשר גם לו להתפטר ולממש את החוק הנורווגי.

השר גולדקנופף אמר בעת הגשת מכתב ההתפטרות: הרב גולדקנופף: "מאחל לידידי הרב פינדרוס הצלחה מרובה בתפקידו. הוא שליח ציבור מנוסה ופיקח ופעילותו הפרלמנטרית תביא הישגים משמעותיים לציבור בישראל".

מכתב ההתפטרות אותו הגיש שר השיכון גולדקנופף ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה (ללא קרדיט)

ביהדות התורה מצפים גם להתפטרותו של השר החדש מאיר פרוש מהכנסת לצד התפטרותו של סגן שרת התחבורה אורי מקלב מ'דגל התורה', ובכך יחזור לכנסת הח"כ לשעבר מפתח תקוה - אליהו ברוכי מסיעת 'דגל התורה'. גם נציג חסידות צאנז, משה שמעון רוט מ'אגודת ישראל' יזכה ליהנות מהחוק הנורווגי ולכהן לראשונה בחייו כחבר כנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר