לא ממהרים לוותר על הכח

ברקע התנגדות שרי הליכוד להתפטר מהכנסת: נתניהו מקדם את הרחבת החוק הנורוגי

בעוד ראש הממשלה נתניהו מתקשה לשכנע שרים ממפלגתו להתפטר במסגרת החוק הנורווגי, בממשלה יוזמים חוק מיוחד עבור הליכוד שיאפשר לשרים נוספים להתפטר ובכך להכניס נציגים נוספים מהמפלגה לכהונה בכנסת (חדשות, פוליטי)

איצלה כץ | כיכר השבת |
נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט של הכנסת, חבר הכנסת שמחה רוטמן צפוי להביא לוועדה הצעת חוק שמטרתה הרחבת החוק הנורווגי כך שבמפלגה המונה מעל 18 חברי כנסת, יוכלו להתפטר מהכנסת שליש משרי המפלגה ובכך לפנות את מקומם לחברי הרשימה הבאים בתור.

המשמעות: חברי 'הליכוד' הנמצאים עד המקום ה-42 ברשימה עשויים להיכנס לכנסת ולהיות חברי כנסת מן המניין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין בקידומו של החוק הרלוונטי למפלגתו בלבד, אולם בקרב שרי מפלגתו לא ממש ששים על החוק שעשוי להגביר עליהם את הלחץ לממשו ולהתפטר מהכנסת. על פי הדיווח של יובל שגב, ראש הממשלה מתקשה להשיג את הסכמתם של שרי הליכוד להתפטר מהכנסת.

כאמור, אם החוק יעבור וימומש על ידי שרי הליכוד, צפויים להיכנס לכנסת חברי רשימת הליכוד הממוקמים עד המקום ה-42 ברשימת הליכוד לכנסת. בין חברי הרשימה הצפויים להיכנס לכנסת במקרה שכזה, ניתן למצוא את חברת הכנסת לשעבר קטי שטרית שכהנה בכנסת ה-24 מטעם הליכוד וכן צפויה להבחר בין היתר צגה מלקו צגנש, שיריון של נתניהו.

בשאר מפלגות הקואליציה צפויים לממש את החוק הנורווגי אולם במפלגת הציונות הדתית מסרבים לעת עתה לממשו זאת בכדי למנוע את כניסתו לכנסת של פעיל הימין צבי סוכות.

סוכות נבחר בפריימריז למקום ריאלי, אך היו"ר סמוטריץ' החליט לדחוק אותו אל מקום לא ריאלי באמצעות שיריון של שניים - אחד מהם אדם שהתמודד בפריימריז וזכה בפחות קולות בבחירות המקדימות מסוכות.

בש"ס צפויים לממש את החוק הנורווגי עד תום ובכך אולי לראשונה בתולדות המפלגה הספרדית היחידה בישראל ייכנס לכנסת נציג אשכנזי מטעמה. הנציג, מאיר גלנט מוצב ברשימת ש"ס לכנסת במקום ה-16, אולם לעת עתה משך חבר הכנסת מרגי את ההתפטרות אותה הגיש ליו"ר הכנסת ובכך מנע ברגע האחרון את השבעתו של נציג ש"ס מרכסים - נתי חיאק. בש"ס מקווים לממש את ההתפטרות בשנית כבר בשבוע הבא.

במפלגת יהדות התורה החלו לממש את החוק הנורווגי כאשר שר השיכון והבינוי מטעם - יצחק גולדקנופף הגיש אמש את מכתב ההתפטרות שלו מהכנסת ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה. גם השר מאיר פרוש מסיעת 'שלומי אמונים' באגודת ישראל צפוי להגיש את התפטרותו לצד סגן שר התחבורה חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה ובכך צפויים יצחק פינדרוס, משה שמעון רוט ואליהו ברוכי להיכנס לכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר