"המורשת שתשאיר"

נתניהו נגד נתניהו: המתקפה של ה'בן דוד' על ראש הממשלה

בן דודו של ראש הממשלה תקף את בנימין נתניהו במחאה בתל אביב: "זכור מעשיך הנוכחיים הם המורשת שתשאיר אחריך לעולם כולו ולישראל" (ארץ)

נחמן שטרנהרץ | כיכר השבת |
(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

דן נתניהו, בנה של השופטת המנוחה שושנה נתניהו, ובן דודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשא נאום תוקפני כנגד בן דודו בהפגנת התנועה לאיכות השלטון בתל אביב.

"הדרישה הבוטה במיוחד, למנות למעשה את שופטי בית המשפט העליון - כולל את נשיא בית המשפט העליון - על ידח חברי הכנסת, יחד עם חקיקת חוקים אישיים מיטיבים לחברי כנסת שסרחו, משמעותה ביטול אי-תלותה ועצמאותה של הרשות השופטת", אמר נתניהו.

בן הדוד הוסיף ותקף: "חקיקת פסקת התגברות שתמנע פסילת חוקים לא שוויוניים או אישיים, על ידי בית המשפט הגבוה לצדק, תביא באופן מידי לביטול בית המשפט העליון ולאובדן אמון הציבור במערכת המשפט".

הוא פנה לבן דודו ראש הממשלה ואמר: "זכור, מעשיך הנוכחיים, הם המורשת שתשאיר אחריך לעולם כולו ולציבור בישראל הדוגל בערכי הדמוקרטיה ושלטון החוק, על כל המשתמע מכך".

כוחות משטרה גדולים הוצבו בתל אביב מבעוד מועד ורחובות רבים נסגרו לפני ההפגנה לתנועות כלי רכב. מארגני הפגנת השמאל הודיעו כי על הבמה לא ינאמו פוליטיקאים מכהנים ולא נציגים של תנועה מסוימת או ארגון מסוים.

בסיום ההפגנה ניסו כמה מאות מוחים לחסום את נתיבי איילון. המפגינים הגיעו אל מחלף השלום וניסו לרדת לכביש. שוטרים הציבו מחסום וניסו למנוע מהם את הירידה. מפגינים החלו לקרוא לשוטרים: "תורידו את המדים, תצטרפו למפגינים". בתוך זמן קצר התפתחו עימותים בין שוטרים למפגינים.

שופטת בית המשפט העליון בדימוס השופטת אילה פרוקצ'יה נאמה בהפגנה ואמרה: "משהו עמוק מאוד נשבר באמנה החברתית שלנו, בכללי המסגרת המוסכמים לאורך כל שנותיה של המדינה. אנחנו בפתח עידן חדש שיש בו הגדרה חדשה של דמוקרטיה - לא דמוקרטיה ערכית אלא דמוקרטיה קטועה הנשענת כולה על "רצון הבוחר", שאינה נותנת עוד כל משקל לערכי יסוד דמוקרטים אחרים".

רבים בימין וגורמים בממשלת נתניהו התייחסו להפגנה, והגיבו כי היא לא תעצור את הרפורמה המסתמנת. שר האוצר בצלאל סמוטריץ צייץ בטוויטר כי "העם איתנו" וכינה את התקשורת, שמפרסמת על ההפגנה בצורה משמעותית, "מנותקת".

סמוטריץ כתב: "בשנה של ממשלת השמאל הקודמת הפגנו שוב ושוב. מעולם התקשורת המנותקת לא עשתה לנו בילד-אפ של שבוע, לא פרצה בשידורים חיים, בקושי אזכרה ביובש את קיומן של ההפגנות לאחר מעשה ובהערכת חסר מכוונת. למרות זאת הפלנו את הממשלה וניצחנו את הבחירות. העם איתנו! ומכוחו נבצע את הרפורמה במערכת המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר